בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה: לאפשר אמירת הלל בהר הבית ביום ירושלים

המטה למען א"י פנה לראש הממשלה ולשרים: "ליצוק תוכן אמיתי לאמירה הר הבית בידינו"

  • מערכת הקול-היהודי
  • ט"ו אייר תשע"ז - 08:52 11/05/2017
גודל: א א א
יהודים בהר הבית בטהרה (המטה המשותף) צילום: המטה המשותף
יהודים בהר הבית בטהרה (המטה המשותף) צילום: המטה המשותף

המטה למען ארץ ישראל פנה באמצעות עו"ד אביעד ויסולי לראש הממשלה נתניהו והשרים גלעד ארדן, מירי רגב, זאב אלקין, וכן לראש עיריית ירושלים ניר ברקת בבקשה לאשר תפילה בטליתות ותפילין ואמירת "הלל" בהר הבית ביום ירושלים.

הפניה נערכת על רקע קמפיין ארגוני המקדש הקורא לעלות ביום ירושלים להר הבית בטהרה, לציון יובל שנים לשחרור ההר במלחמת ששת הימים.

"הינכם מתבקשים להורות למשטרת ישראל לאפשר לכל היהודים העולים להר הבית ביום ירושלים חופש דת מלא בהר הבית ובכלל זה גישה חופשית וקיום תפילת שחרית הכוללת אמירת "הלל" בטליתות ותפילין", כתב ויסולי.

"מגילת העצמאות, חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, חוק השמירה על המקומות הקדושים וחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו מחייבים מתן חופש גישה חופשית וחופש דת לבני כל הדתות למקומות הקדושים להם ובכלל זה יהודים.

ראש הממשלה, נשיא המדינה ושרי הממשלה מתהדרים השכם והערב כי במדינת ישראל קיים חופש דת לבני כל הדתות. חופש דת לבני כל הדתות משמעו גם חופש גישה ותפילה ליהודים בהר הבית – המקום הקדוש להם ביותר עלי אדמות.

בג"ץ קבע בעתירות רבות כי יש לאפשר ליהודים חופש גישה ותפילה בהר הבית. כן קבע בג"ץ לאחרונה כי "במלחמת ששת הימים, שבקרוב ימלא לה יובל, קרא מפקד חטיבת הצנחנים 55 אל"מ (לימים רב אלוף) מרדכי גור ע"ה "הר הבית בידינו", קריאה שנזכרה לא אחת גם בפסיקתו של בית משפט זה לאורך השנים, ככזו שיציקת תוכן לתוכה מוטלת על הדרג המדיני" (בג"ץ 6421/16 - חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי נ' ראש הממשלה, 28/03/2017).

לפיכך הינכם מתבקשים לאפשר לכל יהודי לעלות ביום ירושלים להר הבית, להתפלל תפילת שחרית בטלית ותפילין ולומר "הלל" בהר הבית על שחרור ההר וירושלים מעול הכיבוש הזר."

עו"ד ויסולי מסר בתגובה: "במשך שנים טוענת המשטרה כי היא יכולה לאבטח יהודים המתפללים בהר הבית ללא בעיה, ככל שתורה לה על כך הממשלה. זהו מבחנה של הממשלה: אונסקו, נשיא טורקיה מדינות רבות בעולם מערערות על הריבונות של מדינת ישראל בירושלים. נשיא המדינה ראובן ריבלין טען בתגובה כי "ירושלים היא מיקרוקוסמוס ליכולת שלנו לחיות יחד, ואנו נמשיך להבטיח חופש דת לכל הדתות והמאמינים". מתן חופש דת ליהודים בהר הבית ביובל יום ירושלים יעיד האם מדינת ישראל היא אכן מדינה ריבונית, יהודית ודמוקרטית בירושלים. ככל שהממשלה תשתהה או תסרב להכריע בעניין, אנו נביא אותו בפני בג"ץ כדי שיאכוף על המדינה את חופש הדת והריבונות ליהודים בהר הבית, ויצוק תוכן אמיתי לאמירה "הר הבית בידינו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד