בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מעט מידי ומאוחר מידי - נעצרו מיידי האבנים

לאחר חודשים רבים של התעלמות, התקבלה הלילה החלטה בפיקוד מרכז לפעול כנגד מיידי האבנים שגרמו לפציעתם של בני משפחה אמש סמוך לאריאל. מעצרם המיידי של 8 הנערים הערבים בביתם רק מעיד על חוסר העניין שגילה צה"ל בנושא עד עתה.

  • ד' ניסן תשע"ג - 09:45 15/03/2013
גודל: א א א
ערבי מיידה אבנים (וואפא)
ערבי מיידה אבנים (וואפא)

פקודה לא שגרתית הגיעה אמש למערכות המודיעין בצה"ל ובשב"כ, לפיה יש לעשות הכל בכדי ללכוד מספר נערים מהכפרים חארס וכפל חארס הסמוך, שיצאו אמש ליידוי אבנים לעבר כביש 5.

מזה מספר חודשים מותקפים יהודים באותו קטע כביש מידי ערב, ועד לתוצאות הקשות של מתקפת האבנים אמש, לא ניתנה הוראה שכזו. צה"ל ממשיך במדיניותו ההזויה, לפיה מבחן התוצאה יעיד על חומרת האירועים. פיגוע תופת שסוכל, אף אם ברגע האחרון, אינו מעורר עניין, ויידוי אבנים, ממנו מתעלם צה"ל בשיטתיות,הופך לפתעבעיניולפיגוע.

גם שמונת הנערים הערבים לא ציפו לבטח כי הגיחה הקבוע למתקפה היומית תסתיים במעצרם באישון לילה. הם כבר מכירים את מדיניות ההכלה של צה"ל. אך הלילה, סוף סוף, זה קרה, וההצלחה רק מעידה על חוסר העניין שגילה צה"ל בנושא עד עתה.

על פי הודעת דובר צה"ל "הודות למודיעין מדויק שנאסף במהירות,עצרו במהלך הלילהכוחות מיוחדים של צה"ל 8 מבוקשים, בחרס ו-2 מבוקשים בכפל חרת', דרומית מזרחית לקלקיליה, החשודים ביידוי אבנים אמש סמוך לאריאל, שגרם לתאונת דרכים בה נפצעה פעוטה ישראלית באורח קשה, 3 אזרחים ישראלים באורח בינוני, ואזרח נוסף באורח קל".

"מפקד החטיבה המרחבית "אפרים", אלוף משנה רן כהנא, פיקד על המבצע שנעשה בשילוב כוחות החטיבה המרחבית ובשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל.המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון".

"צה"ל רואה בחומרה, ולא ישלים עם תופעת הטרור העממי הכוללת, בין היתר, יידוי אבנים. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות, הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי, על מנת להעניק ביטחון לתושבי האזור".

גםלנאיבייםשבין תושבי יו"ש, המותקפים מידי יום בעשרות מקרים בידי ערבים, יהיה קשה להאמין להצהרה של צה"ל. רבים מהם כלל אינם טורחים לדווח כי הותקפו, לאחר שנחלו אכזבות רבות מיחסם של צה"ל והמשטרה לנושא.

אכן, נערים ערבים המיידים אבנים לעבר יהודים הם בני מוות. אכן, מדיניות ההכלה שנוקט צה"ל רק מגבירה את הטרור לסוגיו. אך האם בכירי צה"ל ומערכת הביטחון החליטו פתאום להבין זאת - קשה להאמין.

בזמן כתיבת שורות אלו מתקבל דיווח נוסף על ערבים שמיידים אבנים לעבר רכבים יהודיים באותו מקום ממש. הפעם אין נזק ואין נפגעים. כיצד יגיב צה"ל?

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד