בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: דרוזי מהגולן ריגל למען סוריה

הותר לפרסום. הפרקליטות מאשימה דרוזי מהגולן בעוון ריגול לטובת סוריה. רק לפני כשנתיים השתחרר הנאשם מהכלא הישראלי לאחר 27 שנות מאסר

  • אברהם שפירא
  • ט' ניסן תשע"ה - 09:31 29/03/2015
גודל: א א א
מגדל שמס (ויקיפדיה)
מגדל שמס (ויקיפדיה)

סודקי אל-מקת, דרוזי מהכפר מג'דל שמס, נעצר בחשד שריגל בישראל לטובת המודיעין הסורי. אל-מקת מואשם שהעביר חומרים מצולמים, דוחות ותצפיות על פעולות צה"ל ברמת הגולן לגורמי מודיעין סורים.

ביום שישי האחרון, הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בנצרת. הוא מואשם בריגול חמור, סיוע לאויב בעת מלחמה, תמיכה בארגון טרור, מגע עם סוכן חוץ ועוד שורה של עבירות ביטחוניות. יחד איתו נעצרו שני דרוזים נוספים מהגולן, פידא א-שאער ועאטף דרוויש.

רק לפני שנתיים וחצי, שוחרר אל-מקת לאחר מאסר של כ-27 שנים בכלא לאחר ריצוי עונשו המלא בעוון פעילות חבלנית עוינת, גם אז נחשד בשיתוף פעולה עם סוריה ותכנון לפגיעה בבסיסים ברמת הגולן.

מהחקירה עלה, כי אל-מקת תיעד את פעילות צה"ל בגבול הצפון, אסף מידע על אודותיה, גם בסיוע אחרים, והעבירו לגורמי מודיעין וממשל בסוריה. במערכת הביטחון אמרו כי העברת המידע התבצעה באמצעות העלאת חומרים לרשת האינטרנט, פרסום החומרים בטלוויזיה הסורית ובאמצעות קשר ישיר של אל-מקת לגורמים בסוריה.

אל-מקת הודה בחקירתו כי אסף מידע על פעילות צה"ל ופרסם חומרים באינטרנט ובטלוויזיה הסורית. בנוסף, הודה אל-מקת בקשר למדחת סאלח, איש ממשל סורי המוכר בקשריו לגורמי מודיעין סורים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד