בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ההצתות הן דרך להילחם נגדנו"

כ-600 דונם מרעה בבעלותו של יהודה מרמור נשרפו אתמול (ג') בגליל התחתון. "רוב השריפות הן על רקע לאומני. המשטרה סוגרת את רוב התלונות"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג סיון תשע"ה - 21:00 10/06/2015
גודל: א א א

שריפה גדולה השתוללה אתמול (שלישי) בשעות הצהרים בגליל התחתון וכילתה כ-600 דונם מרעה בבעלותו של יהודה מרמור, חקלאי תושב יבנאל, מתוכם כ-70 דונם חקלאות, בהם מגדל מרמור שיבולת כמאכל לפרותיו.

על פי הדיווחים שהעבירו גורמים שהיו בשטח, למקום הגיע רכב בצבע לבן ממנו ירד ככל הנראה ערבי שהצית את האש בשטח ונמלט מהמקום. צוותי כיבוי והצלה, יחד עם מתנדבים מארגון השומר החדש ומשמורת הטבע, נלחמו בלהבות עד להשתלטות ולכיבוי הדליקה.

"השנה זו ההצתה הראשונה, אך בדרך כלל הצתות מתרחשות בתדירות די גבוהה, גם בשעות הלילה המאוחרות", אומר יהודה מרמור, דור שלישי של בוקרים בישוב יבנאל, בשיחה עם הקול היהודי. "כשאתה רואה דליקה במספר מוקדים, במרחק של כמה דקות הליכה, אתה מבין שזו הצתה מכוונת".

עוד מהפשיעה ממנה סובל מרמור:
שוטר ערבי גנב עגל - מח"ש התעלמו
הפעם, הפלישה הסתיימה באכיפת החוק
הפולשים הערבים ישלמו פיצויים לחקלאי

"שיטה של מלחמה נגדנו על האדמות". דליקה שהוצתה השבוע בצפון

מי המציתים? נראה שמרמור חושש להגיד בפירוש. "אני חושד באותם מציתים שכולם חושדים בהם", הוא אומר. "מדובר בכל מיני אנשים שמפריע להם שאנחנו נמצאים על האדמות הללו. בכדי שהאדמות האלו יעברו לידיים אחרות הם מציתים שריפות כדי למוטט אותנו, נפשית וכלכלית. כל אחד יבין לבד למה התכוון המשורר".

מרמור קובע ואומר כי למעלה מ-95% מהשריפות בשטחים פתוחים מגיעים ממגע יד אדם ולא בהצתה מקרית. "לעניות דעתי, רוב השריפות הן על רקע לאומני. זה עוד שיטה שלהם להילחם בנו כדי שנקרוס. לא מדובר רק בנזקים המגיעים ישירות מהשריפה, יש הרבה נזקים עקיפים, ובדרך כלל הם הרבה יותר גדולים".

לדבריו של מרמור, שוטרים הגיעו גם הם לזירת ההצתה, אך לדבריו רק כדי להסתכל. "באירוע הזה הגשתי תלונה במשטרה ומי שהיה צריך לתת עדות נתן את עדותו, ואני מקווה שהמשטרה תחקור את האירוע למרות שבנושא הזה אני קטן אמונה. הגשתי רק בשביל הפרוטוקול".

"השומר החדש סייע לכבות את הדליקה"

מרמור מוסיף כי עד כה בחייו הגיש מאות תלונות על פשיעה חקלאית והוא מבקש לציין "יש טיפול בתלונות שלי", ומיד מוסיף "אחרי חודש או חצי שנה אני מקבל מכתב שהתיק טופל, אך נסגר מחוסר עניין לציבור או מחוסר ראיות". לדבריו, מכתב תגובה בנוסח דומה הגיע גם כאשר כל הראיות היו מצויות בידי החוקרים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד