בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ליבסקינד: "לא שותק כנגד ההסתה"

במאמר נוקב תוקף קלמן ליבסקינד את התקשורת בהתקפה כנגד הימין וחד הצדדיות שבה. "על מה שמתרחש ביהודה ושומרון כל פרשן פוליטי שלא מבדיל בין עפרה לאפרת מרשה לעצמו לפרוש את רוחב ידיעותיו"

  • אברהם שפירא
  • י"ט אב תשע"ה - 11:00 04/08/2015
גודל: א א א
קלמן ליבסקינד
קלמן ליבסקינד

קלמן ליבסקינד, כתב תחקירים ב'מעריב', פרסם מאמר בו הוא הודף את "מסע הציד" כלשונו של התקשורת כנגד הימין הלאומי ותוקף את התקשורת בסילוף דברים וסיקור חד צדדי בעקבות הצתת הבתים בדומא, זאת לצד התנגדותו הברורה למעשה.

"הפעם זה קרה מהר במיוחד" פתח ליבסקינד. "השמאל ונציגיו ליד המיקרופון התקשו לספור עד עשר או להמתין עד שתתקרר גופתו החרוכה של עלי דוואבשה הפעוט, לפני שיצאו סביבה במחול מחניים. אם הרצח הזה מזעזע אותם, קשה להבחין בכך. קל הרבה יותר לראות אצלם את חדוות ההתנפלות על ההזדמנות להחזיר למחנה הפוליטי שלהם מעט סומק ללחיים".

"אתמול בבוקר הלך גם רזי ברקאי על הכיוון הזה ותקף בלי ברקסים את השר נפתלי בנט: 'היסטורית זה יוצא מהמחנה שלכם. עמי פופר ויונה אברושמי ויגאל עמיר. מה לעשות שהמחנה שלך מייצר את האנשים האלה. כל האנשים שהזכרתי הם עם כיפה על הראש'".

"אני בז לחישובים מהסוג הזה, רזי, אבל מכיוון שאתה התחלת, בוא נזרום עם זה" כתב ליבסקינד. "רוצה לעשות טבלה השוואתית של עבריינים עם ובלי כיפה? קדימה. בוא נספור את האנסים, בוא נספור את הרוצחים, בוא נספור את שודדי הקשישים, בוא נספור את הדוקרים במועדונים. שאל את כתב הפלילים שלך כמה אחוז מהם עם כיפה וכמה בלי. בשביל לדעת את זה לא צריך את האחראי על האינטרנט".

"אני קורא ושומע שורה ארוכה של אגדות עם של עיתונאים על התמיכה הרחבה שלה זוכות פעולות "תג מחיר" בהתנחלויות, על רבנים מסיתים ועל ההנהגה שתומכת בקריצת עין, ולא יודע מי נתן לאנשים האלה תעודת עיתונאי. איך זה שעל שער הריבית כותבים בעיתון רק גיא רולניק ויהודה שרוני, אבל על מה שמתרחש ביהודה ושומרון כל פרשן פוליטי שלא מבדיל בין עפרה לאפרת מרשה לעצמו לפרוש את רוחב ידיעותיו".

"חברי מרצ עלו אתמול לרגל אל אבו מאזן, משיח השלום של השמאל הישראלי, האיש שמשלם מדי חודש בחודשו שכר לרוצחי ילדים יהודים, אך ורק משום שהם רצחו ילדים יהודים. עם יד על הלב, זה לא שווה דיון נוקב יותר מעוד דיון מפולפל בשאלה למה התכוון ח"כ סמוטריץ' בציוץ האחרון שלו בטוויטר?"

"הערבים יכולים לזרוק 1,000 אבנים על מכוניות של מתנחלים בלי לקבל אייטם בחדשות. הם יכולים להניף בהר הבית כרזות של דאע״ש ולהסית לרצח במסגד שעל ההר ולתקוף עליו את שוטרי משטרת ישראל באבנים ובקבוקי תבערה, ואז מגיעה צעירה יהודייה אחת ומטיחה בהם ״מוחמד חזיר״. ביטוי אחד קטן, שתי מילים, לא של ראש הממשלה, אלא של בחורה בת 20 וקצת שלא מייצגת איש, וזה מספיק לערוץ 2 כדי לקבוע שהיא אחראית לגל האלימות של הערבים. שהרי עד שהיא הגיעה זרקו עלינו פרחים, נכון?"

"אם רב בהתנחלות היה אומר בדרשה שלו בבית הכנסת חמישה אחוזים ממה שאומר דרשן במסגד בהר הבית על בסיס שבועי, הוא היה מוצא את עצמו בקלבוש. אז איך כשמסיתים נגד יהודים זה לא מעניין אתכם? איך עיתונאים לא תוקפים את המשטרה, שלא עוצרת את הדרשנים האלה? איך אין כלי תקשורת מרכזי אחד שחושב כי מדובר בשערורייה?"

"לפני 20 שנה, כשהמחנה הלאומי ספג את ההתקפה המרוכזת הזאת, שתקנו. אחוזי בהלה בחרנו להוריד את הראש, לחכות שהגל העכור יעבור. לא עוד. אנחנו כבר לא שם. היום אנחנו לא מתקפלים, היום אנחנו לא מורידים ראש, היום אנחנו לא נבהלים, היום אנחנו לא לוקחים אחריות על מה שלא עשינו, גם אם אתם לוחצים מאוד".

"תתעקשו על עימות? נתעמת. רוצים מאבק? תמצאו אותנו מולכם. הימים של דיון במעמד צד אחד הלכו ולא ישובו. ב־1995, אחרי רצח רבין, כשצעירי המגזר חששו להסתובב בתל אביב עם כיפה לראשם, נשבעתי לעצמי שלי ולילדים שלי זה לא יקרה עוד. זהו. אנחנו לא מפחדים יותר. גמרנו לשתוק" סיים ליבסקינד.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד