בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זק"א: "יהודים קודמים למחבלים"

מנכ"ל ארגון זק"א הודיע כי ארגונו יעדיף טיפול ביהודים על פני הטיפול במחבל. "למוסריות יש גבול, אם לא נעשה הבחנה נאבד את הכיוון"

  • טוביה אריאל
  • ב' חשון תשע"ו - 12:52 15/10/2015
גודל: א א א
אנשי זקא בזירת פיגוע
אנשי זקא בזירת פיגוע

בעקבות הודעתו של מנכ"ל מד"א אלי בין,כי ארגונו יטפל בסדר עדיפויות של הפצוע הקשה ביותר, גם אם טיפולו של מחבל יהיה על חשבון הטיפול בקרבנות הפיגוע, הודיע מנכ"ל ארגון זק"א, יהודה משי זהב,כי ארגונו יטפל דבר ראשון בקרבנות היהודים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר משי זהב: "אנחנו מנחים את המתנדבים שלנו לטפל קודם כל ביהודים, מאחר והם נפגעו רק בגלל שהם יהודים, והמחבל רוצח ומגיעה לו מיתה על פי כל דין. למרות הקוד האתי שלפיו אמורים לטפל קודם בו במידה והוא נפצע קשה, צריך לדעת שגם למוסריות יש גבול. אם לא נעשה את ההבחנה נאבד את הכיוון", אומר משי זהב.

אנשי זק"א בזירת הפיגוע בתחנה המרכזית אתמול (יהודה פרל)

כזכור, החלטה נוספת של ארגון זק"א בענייןהיא כי גופות המחבלים לא יוכנסו אלשקיות לבנות כמו גופות היהודים, אלא לשקיות שחורות, על מנת להבדיל בין הגופות. בהקשר זה סיפר משי זהב, כי ההחלטה לא הייתה פשוטה מאחר וכרטיס הכניסה של זק"א למדינות שאינם נמצאות בקשרים טובים עם ישראל, הוא הקוד האתי של 'טיפול בכל אדם ללא הבדל של דת, גזע ומין'.

לדבריהמנכ"ל, ההחלטה התקבלה בעקבות פניות רבות שהגיעו לזק"א, ובעקבות דבריהם של רבים מהמתנדבים, שאמרו שהם "אינם מסוגלים להכניס את המחבל לאותה שקיתאליה הכניסו את היהודים הקדושים שנרצחו". לדבריו, הארגון סומך על כך ש"כל אחד מבין שיש הבדל בין אדם רגיל לבין רוצח".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד