בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין להם רשות לעבד ולמסוק כאן"

בגוש שילה פלשו מוסקים ערבים סמוך לכביש המחבר בין היישובים. "הצבא מעדיף את הפרנסה שלהם על פני הביטחון שלנו" אמר היום (ג') תושב האזור

  • אברהם שפירא
  • י"ד חשון תשע"ו - 16:50 27/10/2015
גודל: א א א
מסיק זיתים. ארכיון
מסיק זיתים. ארכיון

על אף המצב הביטחוני, מאפשרים בצה"ל למוסקים ערבים לפלוש לשטחים בסמיכות ליישובים ולכבישים בהם נוסעים יהודים. תושבי גוש שילה מספרים כי סמוך מאוד לכביש המחבר בין שבות רחל ליישוב אחיה, עובדים מוסקים ערבים כמעט ללא אבטחה.

"במישור הבסיסי, צריך לומר קודם כל, שכל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל כי ה' נתן לנו אותה" אומר צבי בסוק, תושב אחיה בשיחה עם הקול היהודי. "ככה כתוב בתורה ובהלכה שבארץ ישראל העצים שייכים לעם ישראל ואין רשות למי שהוא לא יהודי לעבד ולשתול עצים בארץ ישראל. כל העצים שייכים לנו. צריך להחזיר את המטעים האלו לשליטה יהודית ושיהודים ימסקו את העצים ויאכלו וישמחו בעצים האלו".

"כמובן שמכאן נכנסים לעוד שאלה" אומר בסוק ומעלה את הנושא הביטחוני, המשני בחשיבות לדעתו. "יש כאן שטח ליד יישובים יהודים וזה לא שייך מבחינה ביטחונית להכניס לכאן ערבים, בטח בתקופה הזאת. לכן עוד יותר חורה לכולם שהצבא והמשטרה מאפשרים לערבים להתקרב ליישובים שלנו. זה לא נכון, לא מוסרי, לא ביטחוני וחבל שמעדיפים את הפרנסה שלהם על פני הביטחון שלנו. זה לא נכון ולא צודק. כל השטחים בגוש שילה צריכים לחזור לידיים יהודיות".

"הערבים עובדים קרוב מדי לכביש. זה לא שייך ולא לעניין. כבר שמענו על מקרה שערבים נצלו את זה שהצבא אפשר להם להתקרב, בשביל לזרוק אבנים. חייבים לדאוג שזה לא יקרה ושהם לא יתקרבו ליישוב ולכביש". לסיום אומר בסוק ומבקש להכניס את זה גם בכתבה: "יישר כוח לקול היהודי שמסקר את הדברים ודואג לביטחוננו ולשלומינו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד