בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיילים נוספים תחת איומי חקירות

חמישה לוחמים מגדוד שקד נעצרו בטענה שהכו ערבים. שבעה חיילים נוספים נעצרו בימים האחרונים בנסיבות דומות

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו חשון תשע"ו - 16:42 28/10/2015
גודל: א א א
(מתוך הסרטון)
(מתוך הסרטון)

לוחמים נוספים תחת חקירות: חמישה לוחמים מגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נעצרו השבוע בטענה שהכו מתפרע ערבי שעל פי החשד יידה לעברם אבנים בבנימין.

האירוע תועד במצלמת האבטחה של חנות הניקיון בה עבד העצור, באל בירה סמוך למקום ההתפרעויות. על פי החשד, בעל החנות השתתף בהתפרעויות בהם הושלכו בקבוקי תבערה ואבנים חיילי צה"ל.

הלוחמים נראים כשהם נכנסים לחנות ומכים את החשוד כמחבל. לאחר מכן הובל החשוד, כבן 25, לטיפול במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים ובתום הטיפול הועבר למעצר ולחקירה. שלושה חיילים העידו נגדו כי השליך לעברם אבנים במהלך ההתפרעויות במקום ובשל כך נעצר.

במהלך הדיון כנגד המתפרע, הציג עורך דינו את הסרטון המתעד את המעצר, שהגיע לידיו בעזרת ארגון השמאל בצלם. מיד לאחר מכן נחקרו חמישה לוחמים בידי מצ"ח (משטרה צבאית חוקית) בטענה שהפעילו כוח בלתי סביר כנגד החשוד כמחבל. בחקירתם הסבירו הלוחמים כי הפעילו כוח סביר בנסיבות האירוע ושוחררו. עו"ד עדי קידר מטעם ארגון חוננו סייע לאחד הלוחמים.

"דווקא בימים אלו אנחנו עדים לגל מעצרים של לוחמי צה"ל בידי המשטרה הצבאית בחשד שהפעילו כח כלפי מחבלים", אמרו היום בארגון חוננו. "מדובר בשערוריה. מדוע רשויות הצבא עונות אמן אחר גרסאות של מחבלים או ארגוני שמאל קיצוני, במקום לגבות את לוחמי צה"ל?".

| עצורים גם ב'נצח יהודה'

מחר יוגשו כתבי אישום כנגד שביעה לוחמים מגדוד 'נצח יהודה' של הנחל החרדי לגביהם נטען כי הכו מחבל בעת מעצרו. באחד המקרים נטען, כי הלוחמים הכו מחבל מג'נין שנכלא בעבר בגין פעולות טרור וכעת נעצר פעם נוספת. במקרה זה, בחרו חוקרי מצ"ח לקבל את גרסתו של המחבל למול גרסתם של הלוחמים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד