בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להרוג את המחבל זה לא מספיק"

הרב דוד חי הכהן מסביר שלא תמיד צריך לחשוב מה יגידו בעולם. בנוסף הוא טוען כי במצב הנוכחי הרג המחבל לא מספיק מאחר והמחבלים מביעים נכונות למות.

  • כ"ג חשון תשע"ו - 19:11 05/11/2015
גודל: א א א
הרב דוד חי הכהן (Zoharelias)
הרב דוד חי הכהן (Zoharelias)

בראיון לרדיו מורשת התיחס הרב דוד חי הכהן מבת ים למכתב הרבנים הקורא להרג מחבלים, והסביר שהדבר מתבקש מההיבט הבטחוני, מאחר שמחבלים הכלואים בכלא הישראלי מעודדים ערבים לחטיפת חיילים. בנוסף הצדיק הרב הרג מחבלים בפן המוסרי, לדברי הרב "רוצח שבא להרוג יהודים רק בגלל שהם יהודים, הוא לא יותר טוב מהנאצים ועוזריהם, ואסור לחמול על אנשים כאלה. זו מידת הצדק הפשוטה".

הרב אף הוסיף כי לדעתו הרג המחבלים אינו מספיק, ובמצבינו הנוכחי גם אם תתווסף להריגת המחבל הריסה של ביתו וגירוש משפחתו, יעילות המעשים אינה בטוחה מאחר והמחבלים מביעים את נכונותם למות, ומשפחותיהם מקבלות תקציבים וכבוד רב בעקבות מעשיהם.

כשנשאל אם הוא לא חושש כי הרג מחבלים עלול להזיק להסברה הישראלית, השיב הרב כי במצב בו יהדים נמצאים בסכנת חיים תמידית לא אמורים לחשוב על אומות העולם. לדברי הרב "אסור שיהודי אחד ימות בגלל 'מה יגידו הגויים".

"כרב אני יכול לספר שתושבים מירושלים אומרים לי שהם רוצים לעזוב את דירתם שכונות התפר", אומר הרב. "נשים מפחדות ללכת בשעות הערב חמישים מטר ברחוב מחשש שמחבל יתקע להם סכין בבגב, אנשים לא בטוחים שהבן שלהם יחזור מבית הספר."

הממשלה אינה עושה תפקידה ולא דואגת לתחושת הביטחון של אזרחיה. לא צריך לחשוב כל הזמן על העולם, גם בהקמת המדינה הייתה התנגדות של כל העולם, ושנה אח"כ רוב אומות העולם כבר הכירו בישראל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד