בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבים בשרון: "אין לילה שלא יורים"

תושבים ממושב סמוך לקלנסווה מתלוננים על קליעים שנורים לחצרות בתיהם "פתחנו אצלנו בבית נוהל 'צבע אדום' בגלל הקליעים. ברגע שאנחנו שומעים ירי אנחנו עוזבים הכול ונכנסים למרחב מוגן"

  • כ"ט חשון תשע"ו - 21:40 11/11/2015
גודל: א א א
הקליע בכפר יעבץ (אסף חג'יג')
הקליע בכפר יעבץ (אסף חג'יג')

תושבי כפר יעבץ בשרון מתלוננים כי בזמן האחרון יורים ערבים קליעים מהכפר קלנסווה הסמוך למושב באופן תכוף ואלו פוגעים במושב ומסכנים את חייהם.

"שלשום זה חדר לתקרה ונפל במטבח" מספר יצחק לוגסי, תושב כפר יעבץ על האירוע האחרון שאירע לידו. "ניסינו לדבר עם המשטרה אבל כמו כל דבר יש חוסר עניין ואין למשטרה כוח להתעסק עם זה. פתחנו אצלנו בבית נוהל 'צבע אדום' בגלל הקליעים. ברגע שאנחנו שומעים ירי אנחנו עוזבים הכול ונכנסים למרחב מוגן. ככה זה בשגרה".

"אנחנו גרים ליד כפר ערבי שנקרא קלנסווה. את האמת, בכל השנים היו יריות. כל חתונה היו יריות, זיקוקים ומוזיקה. לזה התרגלו. אבל בתקופה האחרונה זה מתרבה. לא בחתונות אלא כל לילה. יורים בפרדסים כמויות מטורפות. לא יודע מאיפה יש להם תחמושת ונשק".

נזק מהקליעים שנורו לכפר יעבץ (אסף חג'יג')

"לפני שנה אחיין שלי החנה את הרכב בחניה שלי כשהוא הגיע אלי לפגישה. כשהוא יצא הוא גילה קליע בשמשה של הרכב. מה עשתה המשטרה? שלחה שני שוטרי מג"ב שהסתכלו והלכו. לפני 3 חודשים שוב קליע. הפעם פגע בגג של הרכב שלי ונכנס פנימה. אחרי זה מצאנו קליע נוסף בכביש. במקרה אחר ראינו קליע בגן שעשועים בשולחן פיקניק. גן המשחקים הזה מאויש בשבתות עם הרבה ילדים, פשוט מסוכן".

לדברי לוגסי "המשטרה לא ממש מטפלת בזה. אנו מרגישים חוסר ביטחון לצאת מהבית. בשנים עברו זה היה אקדחים אבל בתקופה האחרונה זה מקלעים, רובים אוטומטיים, צרורות. המשטרה לא תעשה כלום כנראה עד שיקרה משהו ואז הם יבינו את המשמעות. אגב, אנשים טועים. קליע שיורים אותו לאוויר יכול להרוג. אין לנו הרבה מה לעשות, רק להתפלל. זה כבר הגיע למצב של חוסר ביטחון מורגש. אף אחד לא מייחס לזה חשיבות".

"אני מניח שיש להם הזדהות עם הטרור", אומר לוגסי על ערביי הכפר. "בעבר כמה מתושבי קלנסווה השתתפו בהפגנות ופגעו ביהודים".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד