בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחריד: "תיאורים כמו מהאינקוויזיציה"

עו"ד בן גביר לאחר פגישת מרשו: "התעללו בו בצורה בלתי ניתנת לתיאור. אין כל ערך למה שמסר". "הפכו את מרשי לצל אדם. הם פשוט קיבלו רשיון להרוג"

  • י' טבת תשע"ו - 10:21 22/12/2015
גודל: א א א
עו"ד בן גביר (יהודה פרל)
עו"ד בן גביר (יהודה פרל)

העצור המרכזי בפרשת דומא פגש לפנות בוקר את עורך דינו איתמר בן גביר. עו"ד בן גביר תיאר הבוקר בכניסתו לבית המשפט בפתח תקווה התעללויות קשות מאוד במרשו במהלך החקירות בשב"כ. לדבריו "הם שברו אותו. הם שברו אותו פיזית ומנטלית".

"הרבה מאוד שנים אני רואה אנשים שנכנסים ויוצאים מחדרי החקירות. אני חייב לומר שמחזה מזוויע כמו שראיתי הבוקר לא ראיתי מעולם. פגשתי את מרשי לאחר 21 ימים שבהם נאסר עליו לפגוש עורך דין. פגשתי אדם שבור מנטלית ופיזית אדם שצריך טיפול נפשי. לצערי חוקרי השב"כ הצליחו לשבור את מרשי ולהפוך אותו לצל אדם".

"אם אנחנו מדברים על הטרדות מיניות בתחילת החקירה, פגיעה במקודש לו - בעולם התורה והמצוות שלו, מניעת שינה לתקופה כל כך ארוכה. הרי שאחרי שהחוקרים רואים את כל הדברים האלה ומרשי דבק באמת שלו הם פשוט מקבלים רישיון להרוג".

"בשלב מסוים נכנסים לחדרו ארבעה ביריונים שמכים אותו, קושרים אותו במיטת סדום, תיאורים של כל מיני מכשירי עיוניים, קשירות כשהוא הפוך, מפילים אותו שוב ושוב. הוא אומר 'עזבו אותי! תנו לי ללכת! לא עשיתי כלום!' אז אמרו לו - 'אם אתה לא נותן הודאה אנחנו ממשיכים'".

"הצליחו לשבור אותו אך ספק רב מאוד אם אפשר להשתמש בדברים שהוא מסר. הם פגעו בו, הפכו אותו ממש לצל אדם. הם דרשו ממנו להודות בדברים שלא עשה ומרשי נשבר".

"אני מתבייש שבמדינת ישראל של 2015 זו ההתנהלות של חוקרי השב"כ. אני מתבייש בכך שהפרקליטות והיועמ"ש נתנו להתנהלות הזו יד. אני מתבייש בכך שחלק מהשופטים לא התערבו ויצאו להגנתו. נהפוך הוא - חלקם לא רק שהתיישרו עם המציאות המחרידה הזו אלא אף עשו מעשים שלא ייעשו והורו שלא להביא אותו בפני בית המשפט. מרשי צריך פסיכיאטר וטיפול רפואי".

"החוצפה מגיעה עד כדי כך שגם דקות לפני שהגעתי לפגוש אותו הם המשיכו להכות אותו, המשיכו להשתמש בכל מיני מיטות עינויים. דברים שרואים רק בספרים על האינקוויזיציה".

"אני דורש כרגע להפסיק את החקירה הזו. אני סבור שבדברים שמרשי מסר אין כלום, אין בהם כל ערך משפטי, כל אחד מאזרחי ישראל היה מודה בנסיבות הללו. יש כאן פרשת 300 חדשה של שירות הביטחון הכללי".

| פנייה דחופה לח"כ סלומיאנסקי

בתוך כך, עורך הדין אביעד ויסולי, המייצג בהתנדבות כמה מהעצורים מטעם ארגון 'חוננו', פנה במכתב חריף לחה"כ ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת: "אני נחרד מגילויי ההתעללות המערכתית בהם. התגלו בפני הצדדים המכוערים של מערכות אכיפת החוק, אשר חברו יחדיו בניסיון מקומם לאנוס את החשודים להודות בפשעים שהם לא ביצעו. לא זו בלבד שחלקם הגדול קטינים, אלא אם אתה היית עובר מסכת התעללות כזו במשך למעלה משלושה שבועות, היית מודה גם ברצח ארלוזורוב".

עו"ד ויסולי הוסיף: "העצור ח. (בן 18 וחודשיים) סיפר לי כי הוא נחקר מיום ששי בצהריים ועד יום שני לפנות בוקר ברצף. כ – 60 שעות ללא שינה! החוקרים שלחו אותו כל 10 דקות לרחוץ את פניו והוא ציית להם, עד שזה פשוט לא עזר והוא נרדם לחלוטין. החוקר המכונה "ברונו" חבט בבטנו. החוקר המכונה "דדי" העיף את ראשו לאחור עד שהוא הקיא ושלושה ימים כאב לו הצוואר מכך. כדרך קבע הוא "התרגל" לכך שהחוקרים מכים אותו "מכות קטנות" בראשו. החוקרים הכריחו אותו לעבור שתי בדיקות פוליגרף, לפני שניתן לו להיוועץ עם עו"ד. מאז שהוא פגש עו"ד (לאחר שלושה שבועות במעצר), הפסיקו לחקור אותו. הזוי".

עוד הוא הוסיף: "ההתעמרות בעצורי דומא הגיעה מהרמות הגבוהות ביותר במשרד המשפטים, אשר אישרו הפעלת 'אמצעים מיוחדים', שהיא ביטוי מכובס לעינויים פיזיים ונפשיים ולמניעת פגישות עם עורך דין עד לקצה הגבול הקבוע בחוק, כלפי קטינים שאף לא אחד מהם יכול להיחשב כ"פצצה מתקתקת". לדבריו של עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, אושר לשב"כ להשתמש ב"אמצעים מיוחדים" כנגד 7 מתוך כ – 341 מחבלים שנעצרו. מנגד, משרד המשפטים אישר לשב"כ להשתמש באמצעים מיוחדים כנגד כמעט כל "עצורי דומא" אשר חלקם גדול קטינים. אין ספק כי מדובר ב'אכיפה בררנית' מקוממת ופסולה לחלוטין. אכיפה בררנית כזו, כשלעצמה, יכולה להביא לזיכוים, אף אם היה בסיס סביר כלשהו לאישומם – ואין כזה".

במכתב הפנה עו"ד ויסולי אצבע מאשימה כלפי כל הגורמים הנוגעים בדבר: משרד המשפטים, המשטרה, השב"כ, שירות בתי הסוהר ובתי המשפט. לדבריו כולם נתנו יד לאפשר את ההתעללות הקשה בעצורים מבלי שיש כל היגיון להגדירם כ"פצצה מתקתקת".

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד