בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשיפה בלעדית: בדואים סייעו לחמאס לטווח את הטילים על בסיסים בדרום

בלעדי • במהלך הימים האחרונים הכווינו בדואים את משגרי הטילים מעזה והביאו לפגיעות מדויקות בבסיסי צה"ל ולפציעתם של חיילים רבים. "מגיע בדואי עם פלאפון על טרקטורון לשטח ליד הבסיס, ואיך שמתפוצץ הטיל הוא הולך", סיפר לקול היהודי חייל מילואים. "דרגים בכירים מאוד אמרו לנו שהבדואים כאן מכוונים את החמאס". המשטרה: שני בדואים נחקרו ושוחררו

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ח' כסלו תשע"ג - 13:02 22/11/2012
גודל: א א א
זירת נפילת טיל. ארכיון (דוברות המשטרה)
זירת נפילת טיל. ארכיון (דוברות המשטרה)

התופעה של בדואים החודרים לבסיסים ושטחי אימונים של צה"ל בדרום הארץ אינה חדשה וזכתה לא פעם לסיקור בכלי התקשורת. אולם נראה כי ישנם בדואים שהלכו צעד אחד קדימה וחברו למחבלי החמאס ברצועת עזה במסירת מידע והכוונה של משגרי הטילים.

בימים האחרונים נפגעו חיילים רבים באזור הדרום, בין השאר חייל שנפצע אתמול באורח אנוש וביום חמישי בבוקר נפטר מפצעיו, ומתברר כי הפגיעות המדויקות בנקודות מרכזיות בתוך בסיסים, לא ארעו במקרה.

"כמו ברווזים במטווח"

מעדויות של כמה חיילים ששוחחו עםהקול היהודיעולה, כי מי שאחראי לדיוק הפגיעות הם בדואים המסתובבים בסמוך לבסיסים ומדווחים לאנשי החמאס.

"אתה חוטף טילים ויודע שזה בגללם" - בדואי על ג'יפ ליד כח צבאי בשטח אש (רגבים)

"יש בדואים שמסתובבים בשטח כל הזמן, ואתה רואה איך הם מטווחים אותנו", סיפר לקול היהודיחייל מילואים שגויס בצו 8 לפני מספר ימים. "הם מסתובבים עם טרקטורון ופלאפון, נעמדים ליד הבסיס ואחרי שנופל טיל הם עוזבים את המקום".

"זה לא תחושה שלי", הוא מדגיש. "דרגים בכירים מאוד אמרו לנו בתדריך שהבדואים כאן מכוונים את החמאס. יש להם דיוקים מטורפים וזה ברור שמישהו מוסר להם מידע מדויק".

איש מילואים נוסף שנמצא בבסיס סיפר לקול היהודיכי התופעה מוכרת, וציין כי אתמול נתפסו שני בדואים שהסתובבו סמוך לבסיס באופן חשוד.

החייל מספר כי נחשף גם לגניבות הציוד הצבאי משטחי האימונים. "נוסע בדואי עם טרקטורון ועגלה בתוך שיירה של כלי רכב צבאיים, וכל דבר שנופל ישר בעגלה שלו", הוא אומר.

"אתמול הגיע בדואי באמצע תדריך, ומיד צעקו המפקדים "תשמרו על הציוד, תשמרו על הציוד", אנשים פשוט משתגעים כי אסור לעשות להם כלום".

"בקטע של הגניבות אתה עוד אומר בסדר, אבל בקטע הבטחוני? כל עוד אתה לא רואה את זה בעיניים אתה לא מאמין. אתה חוטף טילים ואתה יודע שהם בחוץ מכווינים את המחבלים", הוא אומר. "חיילים דיברו פה, בא ניסע ונתחיל להוריד בדואים שמסתובבים ליד הבסיס, מה נמות פה בגללם?".

"אנחנו לא עושים כלום ורק חוטפים טילים מדוייקים"

החייל מספר כי לאחר פגיעת אחד הטילים בבסיס, הוא פינה לטיפול רפואי איש מילואים שהוגדר כנפגע חרדה. "אתה פתאום קולט מה זה אומר כשאומרים ברדיו נפגע חרדה. אתה רואה בן אדם בן 40 פשוט בוכה בפאניקה. אנשים מגיעים מתל אביב ולא מכירים את המציאות הזאת. פתאום אתה רואה את העוצמה של הטילים איך זה חודר גם בטון ומפזר המון רסס".

לדבריו, ההכרזה אתמול על "הפסקת האש" וההודעה על סיום המבצע, הגבירו את התסכול בקרב החיילים, שלא די בכך שלא השתתפו בלחימה, עוד ספגו פגיעות קשות.

"אנחנו פשוט כמו ברווזים במטווח. אנחנו לא עושים כלום ורק חוטפים פה טילים מדוייקים. מה שקרא ביומיים האחרונים שבר את האנשים. כי אתה לא במלחמה, אתה מחכה וחוטף, אז למה אני מחכה פה ונהרג סתם?".

בדובר צה"לאומרים נושא כניסה של בדואים לשטחי אש אינו באחריותם.

דוברת מרחב נגב של המשטרהרפ"ק נאוה טאבו מסרה בתגובה לפנייתהקול היהודיכי"מדובר באוכלוסיה המתגוררת באזור. אכן אתמול התקבלה הודעה על שניים שנראו חשודים באזור הם עוכבו לחקירה ובתומה שוחררו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד