בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המרוץ לנשיאות ארה"ב: מי הכי בעד ישראל?

בוועידת איפ"אק הלילה (ג') ניסו המועמדים להוכיח מי יותר בעד ישראל. טראמפ וקרוז הביטחו להעביר את שגרירות ישראל מתל אביב לירושלים וקייסיק קרא לערבים להכיר במדינה היהודית

  • י"ב אדר ב תשע"ו - 08:42 22/03/2016
גודל: א א א
הבית הלבן (צילום מסך)
הבית הלבן (צילום מסך)

המרוץ למועמדות הנשיא החדש לארצות הברית בעיצומו, ובוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בארצות הברית, עלו הלילה (שלישי) המועמדים אחד אחרי השני לבמה והבטיחו לסייע לישראל במידה וייבחרו.

דונלד טראמפ, המועמד המוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית, הדגיש כי הוא בעד משא ומתן בין ישראל לערבים במדינה אך מתנגד לכפייה של הסכם כל שהו. "אובה הוא אולי הדבר הכי גרוע שקרה לישראל", אמר. לדבריו, על ארצות הברית להשתמש בזכות הווטו שלה כנגד החלטת האו"ם בנוגע לישראל. "האו"ם אינו ידיד של הדמוקרטיה ושל החופש, הוא לא ידיד של ארצות הברית וממש לא ידיד של ישראל".

עוד הוסיף טראמפ, כי מיד לאחר שייבחר לנשיאות, הוא ייפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. בנוסף, הבטיח טראמפ כי את שגרירות ארצות הברית בישראל, הוא יעביר ממשכנה בתל אביב לירושלים.

טד קרוז המועמד הנחש כיריב המרכזי של טראמפ, עלה חבריו לבמה וניסה גם הוא לגייס קולות מאזרחי ארצות הברית התומכים בישראל. "אם תהיה החלטת או"ם על מדינה פלסטינית, אטוס בעצמי לניו יורק כדי להטיל עליה וטו", אמר קרוז והבטיח גם הוא להעביר את שגרירות המדינה לירושלים. "אולי להפתעת הדובר הקודם, 'פלסטין' לא הייתה קיימת עד 1948", רמז למינוח בו השתמש קודמו, טראמפ.

"שמע את דברי חמינאי", הוסיף קרוז, "אם אהיה נשיא ואיראן תערוך ניסוי טילים, אנו ניירט אותם". לסיום אמר קרוז משפט בעברית "עם ישראל חי".

ג'ון קייסיק, שבשלב זה לא הצליח לגייס קולות רבים בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית, נאם גם הוא בוועידה ואמר כי ביום הראשון לנשיאותו, יקים צוות מומחים להבטחת ביטחונה של ארצות הברית ובעלות בריתה, ביניהם ישראל. "אין סיכוי לשלום עד שהפלסטינים יכירו בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית", אמר.

לעומתם, אמר המועמד ברזני סנדרס, כי הוא מתנגד להתיישבות ביהודה ושומרון. "אני מצטרף לרוב הקהילה הבינלאומית, בהם האיחוד האירופי ומחלקת המדינה האמריקנית, ומביע דאגה מהפקעת 2,340 דונמים בגדה המערבית, שמערערת את תהליך השלום ואת ביטחון ישראל". מצד אחד טען כי הוא יתמוך בישראל, אך מיד הוסיף כי הוא מתנגד למה שכינה "הריגת אזרחים בצוק איתן, פגישה בבתי חולים ומחנות פליטים".

שרת החוץ לשעבר והמועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, מתחה קודם לכן ביקורת חריפה על מדיניותו של טראמפ. "אנחנו חייבים מישהו יציב. לא נשיא ש'ניטרלי' ביום שני, 'פרו ישראלי' ביום שלישי, ומי יודע מה ביום רביעי, כי הכל נתון למשא ומתן. חברים יקרים, ביטחונה של ישראל אינו נתון למשא ומתן".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד