בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פעיל 'בצלם': המחבל הוא "קדוש מעונה"

המתנדב הערבי של ארגון השמאל הקיצוני לא ממש מסתיר את דעותיו בקשר להפעלת טרור נגד יהודים, אבל בערוץ 2 לא נמנעים להציג אותו כחסיד אומות העולם

  • אורי קירשנבום
  • כ"ו אדר ב תשע"ו - 21:15 05/04/2016
גודל: א א א
פרופיל הפייסבוק של אבו שמסייה (צילום מסך)
פרופיל הפייסבוק של אבו שמסייה (צילום מסך)

עימאד אבו-שמסייה, ערבי משכונת תל-רומיידה בחברון, שצילם את הסרטון בחברון בו נראה לוחם מ'כפיר' יורה במחבל בפורים, הוא מתנדב של ארגון 'בצלם'.

במסגרת פרוייקט של ארגון השמאל הקיצוני, קיבל גם אבו-שמסייה מצלמה בה הוא יוכל לתעד אירועים שנחשבים בעיני 'בצלם' לחומרים חשובים שיכולים להועיל להם בפעילותם. חיבוק חם קיבל הצלם הערבי מהארגון שמתחזק אותו. לאחר שפעילי ימין פרסמו בפייסבוק מודעת 'מבוקש' עם תמונתו של אבו-שמסייה, פנה הארגון למשטרה לוודא שהיא דואגת לשלומו של המתנדב המוצלח.

אבו-שמסייה ב'חיים שכאלה' בערוץ 2 (צילום מסך)

אבל לא רק הארגון שלו חיבק אותו בחום. יגאל מוסקו, כתב ערוץ 2, ערך כתבת מגזין מושקעת, מעין פרוייקט 'חיים שכאלה' על המתנדב הערבי של 'בצלם'. על הצליעה שלו, החלום להיות צלם מקצועי, העוני בביתו ועוד. והכל עם בלי סוף הזדהות ואמפטיה לערבי ש"סובל מהמתנחלים" שמעבר לחומה.

"הירי בקדוש המעונה" (צילום מסך מפייסבוק)

ובכן, הנה פרט קטן על אבו-שמסייה ש'בצלם' ויגאל מוסקו שכחו לציין: בפוסט שהוא העלה בשבוע שעבר בעמוד הפייסבוק המאוד פעיל שלו, הוא כתב שהוא בדרכו לחקירה בנוגע לאירוע הירי על המחבל בפורים. המחבל, עבד אל-פתח אל-שריף, נקרא על ידו "קדוש מעונה". פעיל הימין שי גליק מיהר לפנות למשטרה בטענה שמדובר בהסתה, המשטרה אמרה כי הנושא בבדיקה.

בהמשך, העלה אבו-שמסייה תמונה של ילד ערבי שזורק אבן, והוא כמובן, הילל ושיבח אותו.

(צילום מסך)

בקיצור, אם מוסקו היה חושב על הרעיון לפתוח את עמוד הפייסבוק של אדון אבו-שמסייה המסכן, ייתכן וזה היה עוזר לו להציג תמונה קצת יותר כנה על הבחור.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד