בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חברת החשמל נערכת לשרב בארץ

בימים הקרובים לא תנתק החברה לקוחות חייבים בשל החום הכבד

  • ו' אייר תשע"ו - 20:59 14/05/2016
גודל: א א א
חברת החשמל. אילוסטרציה (אברהם שפירא) (אברהם שפירא)
חברת החשמל. אילוסטרציה (אברהם שפירא) (אברהם שפירא)

שר האנרגיה יובל שטייניץ סיכם עם יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל, כי החברה תמנע מניתוק לקוחות חייבים עד לסיום גל החום הנוכחי. השר קיבל סקירה על היערכות החברה והנחה לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת לצמצם ככל שניתן את הפגיעות ברשת החשמל בשל החום הקיצוני.

לאור מזג האוויר הקיצוני הצפוי, הנחה עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל את חטיבות החברה, לצמצם ככל האפשר את העבודות היזומות המתוכננות במערכות תשתית החשמל המחייבות הפסקות חשמל למשך שעות ארוכות.

חברת החשמל נערכה לשיאי הביקוש של הקיץ ובחודשים האחרונים קיימה עבודות תחזוקה ושיפוצים ביחידות הייצור ובכל מערכת החשמל ברחבי הארץ על מנת להכשירן לעבודה במתכונת מלאה. השבוע, התקיים תרגיל היערכות לקיץ בו השתתפו כל יחידות החברה ויכלל הגורמים במשק החשמל.

שיאי הצריכה המשקית שנרשמו עד כה: בחורף הקודם – 11.933 מגה וואט, בקיץ הקודם 12.905 מגה וואט.

חטיבת הייצור והאנרגיה מקיימות עבודות שיפוצים ותחזוקה ביחידות הייצור לקראת תקופת הקיץ והוקמו צוותי עבודה במגוון תחומים, כולל היערכות לשבירת שיאי הביקוש לחשמל.

חטיבת הלקוחות בחברה נערכה וביצעה עבודות תחזוקה ברשתות החשמל תוך ביצוע פעולות תחזוקה בהן: סריקות לאורך רשתות החשמל לגילוי תקלות העלולות לגרום נזק לרשתות החשמל בימי הקיץ, ניקוי פרוזדורים מתחת לקווי מתח למניעת שריפות, נשטפו מבדדים על עמודי החשמל על מנת להסיר לכלוך שהצטבר עליהם, בוצעו בדיקות וביקורות מקיפות בתחנות הטרנספורמציה ובנוסף, טופלו נקודות תורפה רגישות ברשת החשמל העלולות לגרום להפרעות באספקת החשמל.

המנכ"ל, עופר בלוך: "חברת החשמל נערכה בחודשים האחרונים לעמוד באספקת חשמל במהלך שיאי הביקוש לחשמל בחודשי קיץ 2016 ותעשה כל שדרוש לספק ללקוחותיה חשמל זמין ואמין גם במהלך ימי השרב הקרובים. רשת החשמל מגיבה לשינויים קיצוניים במזג האוויר ולתנודתיות חדה בצריכה, החברה מתגברת את הצוותים בהתאם . אנו עומדים לרשות ציבור הלקוחות באמצעות מגוון אמצעי הקשר: דף הפייסבוק, אתר האינטרנט ומרכז שירות 103 של החברה ונטפל בכל תקלה או מפגע אשר עלולים לנבוע כתוצאה מהחום הכבד".

בחברת החשמל מציינים כי למרות היערכות מקיפה של חברת החשמל עלולות להתרחש תקלות מקומיות וכן, הפרעות לא צפויות במערך הייצור - החברה ערוכה לטיפול בכל תרחיש.

במקרה של שריפות מתחת קווי חשמל חברת החשמל מחויבת לניתוק אספקה זמני מטעמי בטיחות. החברה מפעילה מערך גיבוי ל הפרעות באספקת הגז מ"תמר" באמצעות אונית הגט"ן (גז טבעי נוזלי) המשמשת כ "גיבוי חם למערכת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד