בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחוזי קיבל את הערר שהגיש הקטין

בית המשפט המחוזי ביטל את ההגבלות שהוטלו על הקטין על ידי השופט נוריאלי. עו"ד הבר: "הצבא זרק ילד מהבית"

  • יח"צ
  • א' תמוז תשע"ו - 22:03 07/07/2016
גודל: א א א
הקטין ואביו בביקור היום בכנסת (חוננו)
הקטין ואביו בביקור היום בכנסת (חוננו)

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד מיכל ברק נבו קיבלה היום (ה') את הערר הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו בצו מנהלי, וביטלה את החלטת שופט בימ"ש השלום בפתח תקוה ארז נוריאלי אשר קבע כי על הקטין למסור כתובת קבועה מחוץ ליהודה ושומרון ולשהות בה במעצר בית לילי. כמו כן, ביטלה השופטת את ההחלטה כי על הקטין להתייצב מידי יום בתחנת משטרה, כל זאת עד לדיון נוסף בעניינו שצפוי להתקיים בעוד כשבועיים.

בימ"ש קבע כי על הקטין לקיים את צו האלוף, וכי הקטין יוכל כל יומיים להעתיק את מעצר הבית הלילי בו הוא שוהה לכתובת אחרת.

נזכיר כי הקטין, כבן 15, נעצר לאחר שנשאר בבית הוריו ביצהר במקום לעבור לחווה מבודדת בדרום אליה דרשו בצה"ל ובמשטרה שיעבור למרות שבעל החווה לא הסכים לכך, ובעקבות כך הוגש נגדו כתב אישום שכלל עבירה של הפרת הוראה חוקית בשל הימצאותו בביתו והפרעה לשוטר בשל העובדה שקרע את הצו שנמסר לו.

את הערר הגיש עו"ד חי הבר אשר מייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו, אשר תקף במהלך הדיון את הרחקת הקטין מביתו "לקטין אין כתובת קבועה, הכתובת הקבועה של הקטין היא בבית שלו שממנו זרקו אותו, הצבא מבין שהוא זרק ילד מהבית, זרקו אותו לבית משפט" אמר.

בתוך כך, אתמול (ד') הגיע הקטין יחד עם אביו ומנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד לביקור בכנסת. השלושה נפגשו עם חברי כנסת וסיפרו להם על הצו וההשלכות שלו – הרחקת הקטין מבית ההורים וסביבתו הטבעית, ואילוצו לנדוד בין בתי חברים ומכרים מדי לילה, וזאת ללא משפט או הצגת ראיות נגדו.

הפגישות נערכו עם חברי כנסת ממספר סיעות משני צידי הבית ובניהם ח"כ נחמן שי, מיקי זוהר, שולי מועלם, דודי אמסלם, מוטי יוגב, יהודה גליק וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן. חלק מחברי הכנסת הבטיחו לסייע ולפעול לביטול הצו, וח"כ יוגב אמר כי יקדם דיון בעניין בוועדה לשלום הילד.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד