בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נמשכת סאגת 'הקטין מיצהר'

הקטין נעצר לפנות בוקר ושוחרר בבית המשפט. בימים הקרובים תדון הוועדה לזכויות הילד של הכנסת בפרשה

  • יח"צ
  • י"ט תמוז תשע"ו - 19:17 25/07/2016
גודל: א א א
ארכיון (יהודה פרל)
ארכיון (יהודה פרל)

פרשת הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו בצו מנהלי מסרבת להסתיים: היום (ב') בשעת בוקר מוקדמת, הגיעו שוטרים ובלשים מימ"ר ש"י לכתובת בה שהה הקטין הלילה בעיר כרמיאל, ולקחו את הקטין לתחנת המשטרה בכרמיאל.

בתחנה טענו השוטרים כי הקטין הפר את תנאי השחרור אשר קבע בימ"ש בעניינו, בכך שהוא שלח את הפקס אשר מעדכן את המשטרה היכן ישהה בלילה באיחור.

בצהרים התקיים בעניין הקטין דיון בבימ"ש השלום בפ"ת שם ביקשה המשטרה לעצור את הקטין עד לתום ההליכים כנגדו. במהלך הדיון סרבה שופטת בימ"ש השלום בפ"ת חנה שניצר-זאגא להמשיך בדיון וחייבה את נציגי התביעה עו"ד נדב שחם ועו"ד אסי בן הרוש להגיע להסכמה עם עו"ד חי הבר מארגון חוננו אשר מייצג את הקטין.

לאחר דין ודברים הוסכם כי בקשת המשטרה תידחה וכי הקטין ישוחרר באותם תנאים בהם שהה עד כה, וכי על הקטין לדווח מראש על הכתובות בהן הוא צפוי לשהות. כמו כן, סוכם כי המשטרה תימנע מלבקר בכתובות אלו בשעות ללילה מאוחרות, וזאת לאור ביקורים חוזרים של המשטרה בשעות לילה מאוחרות בכתובות בהן ישהה הקטין.

עו"ד חי הבר המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי "נראה כי נגמרו כל הבעיות הביטחוניות במדינה שכן אחרת לא ניתן להבין מדוע בוחרים רשויות האכיפה להשקיע כל כך הרבה מאמצים בנער בן 15 ללא כל עבר פלילי.

לצערנו בוחרת המשטרה כמעט מידי יום לבקר את הנער בכתובת מעצר הבית ועוד בשעות הקטנות של הלילה ולאחר מכן מלינה על כך כי הנער נאלץ להחליף כתובות בשל כך שהמשפחות המארחות אותו מבקשות שימצא כתובת אחרת מאחר ואינן יכולות לשאת את כל אותן ההטרדות מצד המשטרה." סיפר.

עו"ד הבר הוסיף כי "עצוב עוד יותר כי באחת ההזדמנויות, כאשר לקטין לא הייתה כתובת לישון בלילה ומשכך הגיע לתחנת משטרה בבקשה לקבל עזרה במציאת מקום שינה, במקום לעזור לו בחרו לפתוח לו תיק נוסף בגין טענה להפרת תנאים.

כולנו תקווה כי בקרוב יתעשתו הרשויות ויבינו כי לא ניתן לזרוק קטין סתם ככה מביתו לרחוב מבלי לדאוג לו לסידור הולם בשים לב כי מדובר בנער שהורחק מבית הוריו." אמר לסיום.

בתוך כך, מוקדם יותר היום אישרה מזכירות הכנסת את בקשתם של ח"כ בצלאל סמוטריץ וח"כ יהודה גליק לקיים דיון דחוף בעניינו של הקטין בוועדה לזכויות הילד בכנסת, והורתה על קיום דיון בעניין בתוך 10 ימים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד