בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סאגת הקטין מיצהר מגיעה לכנסת

סיפורו של הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו יגיע מחר לדיון מהיר בוועדה לזכויות הילד, ויעלה לסדר היום את השימוש בצווים המנהליים. ארגון חוננו מדווח כי כיום ישנם כ-40 יהודים הנתונים בהגבלות מנהליות, רבים מהם קטינים

  • יח"צ
  • כ"ו תמוז תשע"ו - 20:09 01/08/2016
גודל: א א א
צו מנהלי (יהודה פרל)
צו מנהלי (יהודה פרל)

פרשת הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו תגיע מחר בבוקר (ג') לדיון בוועדה לזכויות הילד, וזאת לאור בקשתם של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויהודה גליק לערוך דיון מהיר בנושא.

הקטין בן ה-15 הורחק בצו מנהלי ללא ראיות וללא משפט, מכל רחבי יהודה ושומרון כולל בית הוריו ביצהר. במשך מספר שבועות הוא נאלץ לנדוד מבית אחד למשנהו משום שהוטל עליו גם צו מעצר בית לילי. מאז הוא נעצר מספר פעמים בשל טענות שונות של הפרת הצו. באחת הפעמים נחקר בחשד שתייצב בתחנת משטרה והודיע כי אין לו היכן ללון. בפעם אחרת נחקר בחשד ששלח את ההודעה על הכתובת בה ישהה באיחור.

הסיטואציה הייחודית בה מורחק קטין מבית הוריו ללא הליך משפטי, חוות דעת של עובד סוציאלי ושירות המבחן, גרם גם למועצה לשלום הילד לצאת בחריפות נגד המהלך, וכן להתבטאויות שונות של שופטי בתי המשפט השונים אליהם הובא הקטין כשנעצר בביתו.

בדיון מחר צפויים להשתתף הקטין ובני משפחתו, אנשי ארגון חוננו המלווים את המשפחה, וכן משפחות מורחקים מנהליים נוספים.

בארגון חוננו מדווחים כי כעת נמצאים תחת הגבלות מנהליות שונות של מעצרי בית, הרחקות ואיסורי יצירת קשר, כ-40 יהודים, חלק ניכר מהם קטינים. רוב מכריע של הצווים מוארך פעם אחר פעם בידי אלופי פיקוד מרכז והעורף, וזאת בהסתמך על טענות מודיעיניות של המחלקה היהודית בשב"כ לפיהן המורחקים עלולים להפר את שלום הציבור ולפגוע בערבים.

בשבוע שעבר פורסמה החלטתו של נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים אל"מ נתנאל בנישו, אשר דן בעניינו של אחד המורחקים המנהליים, ומתח ביקורת על כך שנשללת באופן שיטתי זכות השימוע ממקבלי הצווים. בנוסף קרא השופט למחוקקים לקבוע כי בדומה לצו מעצר מנהלי, יובאו לבית משפט בתוך פרק זמן קצוב גם מי שיוטלו עליו מגבלות מנהליות אחרות, וזאת בכדי להגביר את הפיקוח המשפטי על הצווים היוצאים ללא הצגת ראיות או הליך משפטי רגיל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד