בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ניסיון הפוטש בתא"ל עופר וינטר

העיתונאי רביב דרוקר מחדשות 10 ניסה "להפיל" את וינטר באמצעות הקלטה ניסתרת

  • כלב אליהו
  • ד' כסלו תשע"ז - 17:07 04/12/2016
גודל: א א א
וינטר (דובר צהל)
וינטר (דובר צהל)

לדברי עו"ד עודד סבוראי, לפני כ-4 שנים ניסה העיתונאי רביב דרוקר למנוע את מינויו של אל"מ (דאז) עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי.

הבוקר (א') נחשף במהלך ראיון של עו"ד עודד סבוראי מקורבו של תא"ל עופר וינטר לתכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל כי העיתונאי רביב דרוקר ניסה למנוע את מינויו של תא"ל עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי לפני כ-4 שנים.

לדברי עו"ד סבוראי, בשלהי כהונתו של תא"ל עופר וינטר כמפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, ולאחר שכבר סוכם כי ימונה למח"ט גבעתי, שלח העיתונאי רביב דרוקר תחקירן ששירת תחת פיקודו של וינטר, עם מכשירי הקלטה, במטרה לשוחח עמו על תקרית שארעה במהלך שירותו ובה נהרג בשגגה נער פלסטיני ע"פ הוראתו של וינטר, מתוך תקווה כי וינטר יודה בכך שהריגת הנער לא הייתה לפי הפקודות או שינסה לבקש מהתחקירן לרדת מסיפור.

התחקירן התקשר לוינטר ואמר לו "היה אירוע שחוזר אליי בחלומות ואני לא יכול לישון". השניים סכמו ככל הנראה להיפגש, והוא הגיע לוינטר כאשר הוא חובש כיפה. אך בניגוד למצופה וינטר ניסה לסייע לו באמצעות ייעוץ פסיכיאטרי. לדברי עו"ד סבוראי, חשדה של הרלשי"ת התעורר והיא בדקה במכשיר הסלולרי של התחקירן, שם גילתה ממצאים חשודים, וכתוצאה מכך נכנסה למשרדו של וינטר ובידיה פתק שבו כתבה שהיא חושדת שהבחור מקליט אותו.

לאחר יציאתה של הרלשי"ת מהחדר היא החלה לשמוע צעקות מהחדר: וינטר הטיח בתחקירן מדוע אתה מקליט אותי? בתגובה, ענה לו התחקירן: רביב דרוקר שלח אותי. לשאלת וינטר מדוע, ענה לו התחקירן: "רביב שמע שסוכם שתהיה מח"ט גבעתי, והחלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי". לדברי עו"ד סבוראי, וינטר לא נרגע מאירוע זה עד היום, תחושתו היא שניסו לבצע לו סיכול ממוקד.

הסיבה ליציאתו לתקשורת של עו"ד סבוראי בעיתוי זה, נובעת לדבריו בשל תחקיר שנערך בתכנית "המקור" ויעלה לשידור בעוד יומיים בערוץ 10. תחקיר שהוא מחזור הטענות בנושא סא"ל לירן חג'בי שכבר נחקרו במצ"ח. לדבריו, אינו יכול להעלות על הדעת את הפוליטיזציה הנעשית בתקשורת לצבא, את חיפושו של קצין עתיר-זכויות בידי איש תקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תגובה לדברים. "העיתונאי אראל סג"ל פרסם היום שהם גם ניסו לרקום עלילה שקרית נגד תא"ל עופר וינטר, כדי לסכל את מינויו כמח"ט גבעתי. אם זה יוכח כנכון, זה פשוט מזעזע. מעניין לראות אם יקיר הקרן החדשה רביב דרוקר, שמפיץ מדי יום בלונים מלאי אוויר חם עליי ועל משפחתי ודורש עליהם חקירה, ידרוש גם חקירה על ההאשמה החמורה שהעלה נגדו אראל סג"ל", כתב נתניהו.

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "תכנית המקור נוהגת לפי כל כללי האתיקה והחוק ומשתמשת לעתים במצלמות ובמכשירי הקלטה כדי לתעד. תפקידם של מקורות או תחקירנים אינו להפיל מרואיינים אלא להביא מן השטח ראיות שיפריכו או יאוששו טענות שנבדקות. החומר שנאסף נבדק לעומק, ורק אם המערכת משוכנעת באמתותו הדברים משודרים".

תגובתו רביב דרוקר: "לפני מספר שנים הגיע למערכת "המקור" חייל לשעבר, עם טענות חמורות על ירי לא מוצדק שביצע תא"ל עופר וינטר, שייתכן והרג ילד פלסטיני ללא שום סיבה. בדקנו את העדות עם חבר של אותו חייל לשעבר שאישר אותה".

"החייל לשעבר ביקש להתעמת עם המח"ט ולהקליט את השיחה וכך נעשה. בסופו של דבר, לא המשכנו עם התחקיר רק מכיוון שאותו חייל לשעבר, התחרט ולא רצה לחשוף את עצמו בתקשורת".

עוד ביקש דרוקר לומר, כי "בקרוב תשדר "המקור" תחקיר על מה שקרה בגדוד "צבר" של גבעתי, לרבות ההתנהגות המקוממת והמביכה של המח"ט וינטר עליה נחקר גם במצ"ח. למרבה הצער, הקצין וינטר בחר במקום להתמודד עם השאלות שהועברו אליו לפני שבועות ארוכים, לנסות ולפגוע בתחקיר עוד טרם פרסומו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד