בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם היינו ערים היינו רואים סימנים לרצח"

בני משפחתה של תהילה נג"ר הי"ד מצביעים על כך שמדובר ברצח לאומני. "היא הייתה מוטרדת בידי ערבים" • כל מה שאפשר לספר על הפרשה

  • אורי קירשנבום
  • ז' טבת תשע"ז - 20:28 05/01/2017
גודל: א א א
זירת רצח לאומני באזור הצפון. ארכיון (דוברות המשטרה) זירת רצח. ארכיון דוברות המשטרה
זירת רצח לאומני באזור הצפון. ארכיון (דוברות המשטרה) זירת רצח. ארכיון דוברות המשטרה

האם רצח תהילה נגר הי"ד יצטרף לרשימה ארוכה של מקרים בהם הרשויות יטענו שלא מדובר ברצח על רקע לאומני בניגוד לדעת בני המשפחה השכולה?

מציאת גופתה של תהילה נגר הי"ד סמוך למושבה מגדל לפני כשבועיים פתחה תיבת פנדורה עבור בני משפחתה. מיום ליום מאתרים בני המשפחה סימנים נוספים שיכולים היו אולי לרמוז על מה שעובר עליה אך חוכמת הבדיעבד גם במקרה הזה לא תשיב את הגלגל לאחור.

"ביום הרצח היא עשתה שיחת ועידה איתי ועם נציגת שירות בחברת הסלולר ובקשה לשנות את מספר הטלפון, היא אמרה 'אבא לא נוח לי עם המספר'", מספר יגאל, אביה של תהילה, בראיון מיוחד לקול היהודי. "היא הייתה מאויימת. כל נורות האזהרה היו סביבינו אבל אנחנו לא ראינו אותן".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"היא אמרה לי שהיא מפחדת. היא היתה יפה ולכן היתה מוטרדת על ידי ערבים. היא הייתה אומרת לי מדי פעם 'אני הולכת בטבריה והערבים מציקים לי'. כך היא אמרה לי בעבר כמה פעמים. היא היתה קוראת להם חמסניקים, ג'יהאדיסטים".

מה שבני המשפחה לא ידעו עד ימי האבילות על בתם הוא שצעיר ערבי ממשפחה ערבית גדולה באזור הצפון עמד איתה בקשר קרוב של הצקות והטרדות במשך תקופה ארוכה. גם אשפוזה לפני כחודש וחצי עם חבלות בפנים לא הסגיר את העובדה שהיא סובלת מנחת זרועו של אותו צעיר ערבי ולהוריה היא מסרה שנפלה ונחבטה ברצפה. "הוא ניצל את זה שהיא לא היתה בקו הבריאות", אומר יגאל.

יגאל מדגיש במהלך השיחה שהוא סומך את ידיו על המשטרה שתביא לחקר האמת והרוצח יבוא על עונשו. העובדה שחקירת המשטרה עוד לא תמה, ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום על פרטי הפרשה, מטבע הדברים לא מאפשרת להרחיב את הדיבור, אך ליגאל אין כל ספק שמדובר ברצח על רקע לאומני לכל דבר ועניין. "מחנכים אותם לרצוח, מחנכים אותם להרוג בנו. המדינה תוכיח שזה פלילי אבל הרוצח, מה שעבר לו בראש - זוהי השחתה על רקע לאומני, ובנקודה הזו תהיה לי מחלוקת עם המדינה". "אנחנו מבקשים מאלוקים שינקום את נקמתה, אנחנו יהודים מאמינים", מוסיף יגאל.

משפחת נגר מתגוררת בצפון כבר שנים ארוכות, מזה 42 שנים שההורים חברים בקיבוץ גינוסר השוכן על חוף הכנרת. החיכוך עם האוכלוסייה הערבית בצפון אינו חדש להם. "יש עכשיו אנטישמיות בצרפת, יהודים שנולדו בצרפת מאוד מפחדים ועולים לארץ, למרות שצרפת זה הבית שלהם. זה לא טרנספר? הערבים יושבים פה, שורפים את המדינה שלנו - צריך להסביר להם שזו לא המדינה שלהם, שילכו לחיות בסעודיה, גם אם הם נולדו פה, כמו שיהודי שנולד בצרפת ורע לו עוזב את הבית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד