בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הרשעת אזריה - מנוגדת לדין התורה"

הרב גינזבורג בהתייחסות להרשעתו של אלאור אזריה: "ללא שינוי מהותי של הנהגת הצבור בארץ לא יבוא פתרון אמתי לבעיות של העם היושב בציון"

  • י"א טבת תשע"ז - 16:35 09/01/2017
גודל: א א א
הרב גינזבורג (גל עיני) צילום: גל עיני
הרב גינזבורג (גל עיני) צילום: גל עיני

הרב יצחק גינזבורג ראש תנועת 'דרך חיים' ומוסדות 'גל עיני', התייחס בסוף השבוע לפרשת הרשעתו של הלוחם אלאור אזריה בהריגת המחבל בחברון.

בתשובה לשאלה שהתפרסמה באתר 'גל עיני' כתב הרב גינזבורג ש"המקרה של הרשעת החיל הגבור, אלאור אזריה הי"ו, המנוגדת לדין תורתנו הקדושה וגם לשכל הישר של כל בר-דעת, ממחיש שוב את שיבוש הדעות ואת הטשטוש בין אוהב לאויב שקיים במערכות בארץ (ובולט במיוחד במערכת המשפט)".

"שוב רואים כיצד ללא שינוי מהותי של הנהגת הצבור בארץ לא יבוא פתרון אמתי לבעיות של העם היושב בציון (וממילא גם יקשה עליו למלא את שליחותו להאיר את העולם כולו באור ה')", הוסיף הרב. "חשוב להבין זאת, ולהבהיר זאת לרבים, כדי לתעל את התסכול והזעם הציבורי לשינוי אמתי - חתירה להנהגת המדינה על פי תורה".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

הרב גינזבורג התייחס גם ברמה האישית לתלאות שעוברות על אלאור. "לגבי אלאור באופן אישי, מעבר לביטויי האהבה וההערכה הציבוריים, חשוב לדעת כי גם לסבל שהוא עובר יש תכלית. מבואר כי הצער שסובל מי שיש לו מסירות נפש עבור עם ישראל גם הוא חלק מפדיון השכינה עליו נאמר "ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה". הסבל שסובל אלאור, ששמענו כי הינו לוחם מצטיין ובעל מסירות נפש עבור עמו, מביא גם הוא תועלת לעם ישראל (כפי שרואים גם בגלוי בבירור החשוב שמתחולל סביב משפטו)".

בסיום הוסיף הרב גינזבורג, כדרכו, רמזים של גימטריות הקשורות לאלאור: "אלאור בגימטריא רחל, כינוי לכנסת ישראל, השכינה הקדושה שיש לפדות מהגלות. שם המשפחה, אזריה, בגימטריא "אין עוד מלבדו" - אמונה המאפשרת לא 'להתפעל' ולהתרשם משום כח שמתנגד לאמת. אלאור אזריה בגימטריא איתן. בחסידות מוסבר שגילוי האיתן שבנשמה הוא הגילוי שהנשמה היא 'חלק אלו-ה ממעל ממש'".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד