בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התלונות למשטרה לא הועילו - החקלאי תיעד

מלכודת הדבש: המצלמה שהוחבאה בכוורת תיעדה את הגנבים

  • יח"צ
  • י"ד טבת תשע"ז - 07:23 12/01/2017
גודל: א א א

אחרי חודשים שסבל מהרס כוורות וגניבת חלוקת דבש, לצחי גולדנברג, חקלאי מהמושב גמזו שבשפלה, פשוט נמאס. כמו חקלאים רבים אחרים, גולדנברג (38), בעל משק דבש, ואביו – המגדל פירות הדר, סבלו מפעם לפעם אירועי פשיעה חקלאית כמו גניבת פרי וציוד ונזק לציוד חקלאי ולכוורות, אבל לאחרונה הגיעו מים עד נפש.

"בחודשיים האחרונים סופי השבוע הפכו לחגיגה של "קטיף עצמי", פגיעה במטעים, ניפוץ כוורות וגרימת נזקים כגון עקירת נטיעות צעירות, וונדליזם וגניבת ציוד", הוא מספר. "בדרך כלל מדובר בערבים מרמלה-לוד שמגיעים עם ג'יפים וטרקטורונים, ולאורך השנים רואים שעזות המצח שלהם גדלה. אם הם בחבורה הם ממש עלולים לתקוף חקלאים שמגיעים לשטח".

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

בחודשיים האחרונים נגרמו נזקים לארבעה מקבצים שונים של כוורות, כאשר הנזק הממוצע לכל כוורת שהושמדה עומד על 3000 ₪ - מחיר הכולל רכישת כוורת חדשה, אובדן יבול הדבש השנתי, ואובדן הכנסה של שירותי ההאבקה שמבצעות הדבורים.

"מכיוון שזה הפך לאירוע מדי שבוע, החלטתי להציב מארב מצלמות על מנת להגיש ראיות למשטרה. לצערי החקלאים נאלצים לעשות גם את עבודת איסוף הראיות עבור המשטרה", הוא אומר בביקורת.

לקראת כניסת השבת שעברה, הציב גולדנברג מצלמה אוטומטית בתוך כוורת ריקה, והמתין בחורשה סמוכה. מלכודת הדבש אכן עשתה את שלה, ותיעדה קבוצה של שישה-שבעה ערבים שהגיעו על ג'יפ, ובמשך מספר סבבים שערכו במקום – הם גנבו תפוזים, זרקו אבנים על הכוורות והפכו חלק מהן. שלוש כוורות ניזוקו באופן שהאוכלוסיה חוסלה והמלכה מתה.

בעקבות האירוע בשבת, פנה גולדנברג למיזם "חקלאים בחזית", שהקימה תנועת רגבים בעקבות פרשת הירי בפורץ במושב בית אלעזרי, על מנת להעניק ייצוג משפטי חינם לחקלאים הסובלים ממגיפת הפריצות.

"ספגתי נזק של 8000 ₪ רק באירוע הזה", אומר גולדנברג."לאחר שהתלונות הקודמות שהגשתי למשטרה הסתיימו בלא כלום, ביקשתי שעורכי הדין של 'חקלאים בחזית' ילוו את תיק החקירה, על מנת לוודא כי הפעם, העבריינים יועמדו לדין פלילי, ואוכל להגיש נגדם תביעה אזרחית".

"מאז פרשיית בית אלעזרי, נחשפנו לעשרות סיפורים חדשים ולחקלאים שביקשו ייעוץ משפטי בנושא חדירות לשטחים חקלאים ולחצרות חקלאים במושבים ובקיבוצים", אומר עמיחי יוגב, רכז השטח של תנועת רגבים בשפלה ובדרום. "הראיות שהועברו למשטרה הן חד משמעיות, ומציפות את העובדה שחקלאי גמזו ומושבי הסביבה, סובלים באופן תדיר מפגיעה על ידי ערבים שמגיעים בסופי השבוע מאיזור רמלה ולוד. המתקפה שרואים בסרטון גרמה לכוורן נזק כבד של אלפי שקלים, אבל הוונדליזם המכוון שנראה כנובע ממניעים לאומניים, מרתיח לא פחות מהנזק הכלכלי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד