בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחה הדיון על 'חוק גירוש משפחות מחבלים'

הדיון נדחה בשלושה חודשים בשל 'קשיים משפטיים' העולים ממנו

  • י"ח טבת תשע"ז - 09:48 16/01/2017
גודל: א א א

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אמש את הדיון בחוק גירוש משפחות מחבלים בשלושה חודשים בשל קשיים משפטיים העולים ממנו. על פי החוק המוצע, תוקנה סמכות לשר הביטחון ולשר הפנים לקדם את גירושם של מחבלים ערביים ובני משפחותיהם ממזרח ירושלים אל תחומי יהודה ושומרון או לחוץ-לארץ. כאמור, הסיבה לדחייה היא 'קשיים משפטיים' העולים מהחוק המדובר.

הצעת החוק המדוברת היא יוזמתו של ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, ביחד עם השר ישראל כץ (הליכוד), וחתומים עליה 15 חברי-כנסת נוספים וביניהם גם שני ראשי השב"כ לשעבר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר ויעקב פרי. החוק המוצע מכיל שני חלקים: החלק הראשון מתייחס לסמכות המוענקת לשר הפנים לגרש מחבלים ובני משפחותיהם בעלי תושבות ישראלית ממזרח ירושלים, ואילו החלק השני רק מקל על סמכותו של שר הביטחון להורות למנהל האזרחי, על הפעלת סמכותו לגירוש מחבלים ובני משפחותיהם מהשטחים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, "שר הביטחון יורה על הפעלת הסמכות הקבועה בדבר הוראות הביטחון לגבי מבצע מעשה טרור או קרוב משפחתו אשר היה שותף בביצוע המעשה באמצעות ידיעה, סיוע, עידוד או תמיכה לפני ביצוע המעשה, במהלכו, או לאחריו". עם זאת, הפעלת הסמכות בידי שר הביטחון נעשית רק בתחומי יהודה ושומרון כאמור בהצעה.

חשוב לציין שני דברים: ראשית, שני חלקי החוק קובעים כי לא תופעל הסמכות בידי השרים הממונים, בטרם תינתן ההזדמנות למחבלים ולמשפחותיהם להשמיע את טענותיהם בפני השרים או בפני מי שיוסמך לכך. שנית, הצעת החוק הזאת הוגשה כבר לפני כ-10 חודשים, אך היא מקודמת רק כעת, וגם קידום זה נעצר כאמור, בשל 'קשיים משפטיים'.

ח"כ דוד ביטן, מיוזמי ההצעה הסביר כי "במקרים רבים מדי משפחות המחבלים מביעות תמיכה ואף מעודדות את המחבל. עלינו לאפשר כלים נוספים לרשויות למאבק בטרור, במיוחד מול מפגעים בודדים". סיעת "יש עתיד" הודיעה על תמיכתה בהצעה, כפי שנימק ח"כ יאיר לפיד, "במלחמה אל מול הטרור ובהגנה על אזרחי ישראל אין אופוזיציה וקואליציה, אלא מאמץ משותף כדי לפעול יחד אל מול אויבנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד