בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לפעמים קל מאוד לתפוס ערבי שזורק עליך אבנים"

תושב דולב שהותקף בידי ערבי, מתאר כיצד תפס אותו יחד עם חבריו והעביר אותו לידי צה"ל. "הזוי שאנחנו צריכים לבצע את התפקיד של צה"ל"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ג' ניסן תשע"ז - 20:39 30/03/2017
גודל: א א א

צומת המשטרה הבריטית הוא אחד המוקדים הקבועים בהם ערבים אורבים לכלי רכב של יהודים ומיידים לעברם אבנים ובקבוקי תבערה. באירוע שהתרחש בשבוע שעבר, אירע מקרה חריג, בו יושבי הרכב עצרו את נסיעתם ופתחו במרדף אחר המחבלים.

"נסענו בציר 60 משילה לבית אל, וקצת לפני צומת המשטרה הבריטית, זרקו עלינו אבן. עצרנו את הרכב, רצנו אחרי הילד. תפסנו אותו והעברנו אותו לצבא", מספר בשיחה עם הקול היהודי אלישיב מלק, תושב דולב.

עוד בנושא:

צפו: הותקף באבנים ויצא לרדוף אחרי המיידים

נזק לרכב בו נסע מלק

"היינו חמישה בתוך הרכב, שניים היו בעלי נשקים. אחד נשאר לשמור על הרכב, אחד נשאר בכביש בקו שבו עלינו ואנחנו, שלושה, רצו לכיוון שאליו ברח הילד הערבי שזרק את האבן. עלינו להר בעקבותיו אבל הוא נעלם לנו. רצינו כבר להתייאש ולחזור ואז מצאנו אותו מתחבא בין השיחים", משחזר מלק.

לדבריו של מלק, החיילים שהגיעו למקום לאחר מכן, שמחו על תפיסת הילד שיידה אבנים. "הם אמרו לנו שעד שקוראים להם ועד שהם מגיעים הם בדרך כלל לא מספיקים לתפוס את המחבלים. הם שבחו אותנו ואמרו לנו כל הכבוד".

"זה חמור שעם ישראל לא מטפל בערבים כמו שצריך, כמו שהתורה מצווה עלינו. לגרש את האויבים ומי שלא אויב יכול להישאר בארץ בתנאים מסוימים. אבל גם במושגים שמדברים עליהם כל הזמן, המצב כאן הזוי", מסביר מלק. "אין בטחון. הצבא לא שומר עלינו ואנחנו נאלצים לעשות את העבודה שהצבא אמור לעשות".

"רוב האנשים חושבים שכשזורקים עליהם אבנים אז עדיף להם להוריד את הראש ולהמשיך בנסיעה. צריך לדעת ולזכור שזה בכלל לא מסובך. פשוט עוצרים את הרכב, רודפים אחריהם ותוספים אותם", מתאר מלק בקלילות. "אפילו אדם אחד יכול לעשות את זה. ברגע שמידיי האבנים רואים מישהו רץ אחריהם, הם חושבים שהוא מג'נון והם מפחדים ובורחים".

"חשוב מאוד להרים את הראש. גם אם לא תופסים את המחבלים בסוף, עצב הריצה אחריהם והעובדה שאנחנו לא נותנים להם לזרוק עלינו אבנים, זה מאוד חשוב".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד