בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחבלים מאיימים: נשבות רעב

מחבלי ה'פתח' דורשים ממערכת הבטחון להיענות ל-13 דרישות שהציגו

  • ח' ניסן תשע"ז - 08:04 04/04/2017
גודל: א א א

אלפי מחבלים הכלואים בישראל מאיימים לפתוח בשביתת רעב בעוד כשבועיים, במידה ולא יקוימו 13 דרישות שהגישו לאחרונה למערכת הבטחון. את המאבק מוביל הארכי מחבל מרואן ברגותי.

בימים האחרונים מתקיים דיאלוג בין נציגי המחבלים, מארגון הטרור פתח, לבין אנשי מערכת הבטחון ושב"ס.

במסמך, דורשים המחבלים כי שב"ס יתקין באגפים הביטחוניים טלפונים ציבוריים כפי שמתרחש באגפים של אסירים פליליים. נכון להיום, המחבלים מתקשרים עם משפחותיהם, ואף לפעמים מכווינים פיגועים מהכלא, באמצעות טלפונים ניידים המוברחים לתאי האסירים. הדרישה השנייה בחשיבותה עבור המחבלים היא השבת נוהל של שני ביקורים בחודש עבור כל מחבל הכלוא. דרישה זו פונה בעיקר ל"צלב האדום" אשר מממן את הבאת בני משפחות המחבלים לביקורים בבתי הכלא, אולם לפני כתשעה חודשים צמצם את הביקורים משניים בחודש לאחד, זאת ככל הנראה בעקבות בעיות פיננסיות.

המחבלים דורשים שלא למנוע מקרובי משפחה ממדרגה ראשונה להגיע לבקר אותם בבתי הכלא, גם אם לקרוב המשפחה יש מניעה בטחונית מהשב"כ. את זמן הביקור הם דורשים להגדיל מ-45 דקות לשעה וחצי כל ביקור וכן שיותר להם מידי פעם להצטלם עם בני משפחותיהם.

באתר ynet שחשף את רשימת דרישות המחבלים, נתנו במה דבריו של "מקורבים בסביבתו של ברגותי". לדברי המקורבים למחבל, ברגותי, שאחראי לרצח של יהודים רבים והוצאה לפועל של לא מעט פיגועים, "הוא לא שש אלי קרב, אך אין לו ברירה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד