בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חדרי ניתוח מתקדמים בהדסה

במרכז הרפואי הדסה עין כרם נחנכו חדרי ניתוח חדישים ומתקדמים. החדרים ששוכנים ארבע קומות מתחת לאדמה תוכננו לפעילות שוטפת גם במצבי חירום

  • א' שבט תשע"ו - 19:20 11/01/2016
גודל: א א א
אחד מחדרי הניתוח החדשים (בית חולים הדסה) (בית חולים הדסה)
אחד מחדרי הניתוח החדשים (בית חולים הדסה) (בית חולים הדסה)

באירוע השקה שנערך אתמול (ראשון) במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים, הוצגו חדרי ניתוח מודרניים ומן המתקדמים בישראל. חדרי הניתוח יאפשרו ביצוע של ניתוחים מורכבים בתנאים אופטימליים. התכנון וגיוס הכספים למען החדרים בוצעו על ידי 'ארגון נשות הדסה העולמי', במשך שמונה השנים האחרונות.

חדרי הניתוח ממוקמים בעומק האדמה ונבנו בכפוף לדרישות מיוחדות של פיקוד העורף. הם בנויים להתמודד עם כל האיומים המוכרים, וערוכים לפעול כרגיל בכל מצב חירום עתידי. החדרים מצוידים במיטות ייחודיות המאפשרות לקבע את המנותח במגוון של מנחים, לרבות עמידה, דבר המאפשר לצוות הרפואי מנעד רחב יותר של אפשרויות לביצוע הניתוח.

חדר הניתוח המיוחד ביותר הוא "החדר ההיברידי". מדובר בחדר המשתרע על פני 83 מ''ר ומצויד במכונת שיקוף רנטגן מיוחדת. החדר מיועד לניתוחים מורכבים, ומאפשר למספר צוותים מתחומים שונים, לבצע פעולות כירורגיות במקביל.

אחד מחדרי הניתוח החדשים (בית חולים הדסה)

נשיאת ארגון נשות הדסה, אלן הרשקין אמרה, כי "מדובר בחדרי ניתוח המתקדמים ביותר בישראל ומהמתקדמים בעולם כולו. הקמת החדרים היא תוצאה של עבודה מאומצת של איסוף דולר לדולר מתורמים כמוני וכמוכם שמדינת ישראל חשובה להם" . הרשקין ציינה כי הפרוייקט הבא של הארגון יהיה טיפול בתחום הרפואה הפנימית.

"חגיגה כזו לא מתרחשת כל יום" אמר ניר ברקת, ראש עירית ירושלים. ברקת הודה בשם תושבי העיר לכל התורמים והשותפים בהקמת החדרים החדשים, ואמר כי "תחומי הרפואה ומדעי החיים משקפים את היתרון היחסי של ירושלים בעולם, ומושכים לעיר השקעות עצומות ומוציאות בשורות גדולות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד