בע"ה ט' אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יש לחשוף כאן ועכשיו את כל המסמכים"

כך אמרה חברת הכנסת קורן, יו"ר "השדולה לחקר האמת בפרשת ילדי תימן החטופים"

  • כ"ב תמוז תשע"ו - 18:37 28/07/2016
גודל: א א א
ילדים תימניים במחנה העולים בית ליד, תש'י
ילדים תימניים במחנה העולים בית ליד, תש'י

חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד) אמרה כי ישנן למעלה מ-1500 משפחות שהעידו כי ילדיהן "נעלמו" במסגרת פרשת "חטיפת ילדי תימן".

את הדברים אמרה חבר הכנסת קורן במהלך דיון שהתקיים אתמול (ד') בכנסת בשדולה "למען חקר האמת בפרשת ילדי תימן החטופים". כמו כן, הוצגו בדיון עדויותיהם של רופאים מבתי חולים אשר טיפלו בילדי העולים מתימן באותן השנים.

חה"כ קורן חשפה בכנס כי נפגשה עם שר האוצר משה כחלון אשר הבטיח לתקצב בדיקות גנטיות שעשויות לשפוך אור על הפרשייה, בנוסף התחייב השר כחלון להעניק תקציב מיוחד לגנזך המדינה, לטובת איסוף, מיון ובדיקת הפרוטוקולים מוועדת החקירה הממלכתית, בשנת התקציב הנוכחית ובתקציב 2017.

"עלינו לזכור שהורים רבים הולכים לעולמם מבלי לדעת מה עלה בגורל ילדיהם", אמרה קורן. "הקמת המאגר תוכל לסייע לבני המשפחה לדעת האם הילדים שנעלמו אז בין החיים היום ואף לעשות התאמה ולאתר את בני המשפחה הביולוגית שלהם. זה הזמן כאן ועכשיו לחשוף את האמת בפרשה, לפני שיהיה מאוחר מידי".

השר צחי הנגבי, הממונה מטעם הממשלה לעיון במסמכים הגנוזים של היעלמותם של ילדי תימן, שהשתתף בכנס הודה לח"כ קורן על הובלת הנושא הכאוב מחדש והעלתו לסדר היום הציבורי.

הנגבי הוסיף כי, ראש הממשלה סמוך ובטוח שהשדולה שח"כ קורן מובילה תביא לסיומה של אחת מהפרשיות הארוכות והכאובות בתולדות המדינה, ולכן הוא הנחה לפתוח בתהליך שלא היה מעולם בישראל עד להגלדת הצלקת.

נציג הסוכנות היהודית אמר בכנס, כי הם הורו ליועץ המשפטי שלהם לשתף פעולה עם השדולה במטרה להביא לחשיפת המסכים הגנוזים.

כמו כן נציג בהסתדרות הציוניות אמר כי ישנה הנחייה ברורה לאפשר ולעיין בכל החומרים המצויים בארכיון הציוני הכולל ארכיונים של הארגונים הדסה וויצ"ו שטיפלו בילדי המעברות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד