בע"ה ט' אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נחשפו הפרוטוקולים מפרשיית "ילדי תימן"

למעלה ממאתיים אלף מסמכים מאששים את טענות המשפחות: ילדים נמסרו לאימוץ תוך הסתרה מהוריהם. "סיפור העוולה המזעזע ביותר בתולדות מדינת ישראל"

  • כ"ח כסלו תשע"ז - 10:57 28/12/2016
גודל: א א א

באתר ארכיון המדינה נחשפו הבוקר למעלה מ-200 אלף מסמכים הקשורים לפרשיית "ילדי תימן" והיוו את חומרי החקירה של הוועדות שקמו במשך השנים שמאז קום המדינה לחקירת הפרשה.

המסמכים מאששים את טענות המשפחות שילדיהם נעלמו בשנותיה הראשונות של המדינה: הייתה קיימת מדיניות של מסירת ילדים של יוצאי תימן לאימוץ בצורה לא מפוקחת ותוך הסתרה מהוריהם הביולוגיים.

אתר ארכיון המדינה

עוד עולה מהמסמכים שנחשפו ומופיעים כעת ברשת לעיון הציבור, שהצוותים במרכזים הרפואיים שתפו פעולה עם המנגנון הסמוי של מסירת ילדים לאימוץ. היו עובדים שתפקידם היה לתווך בין הרופאים לבין משפחות שבקשו לאמץ ילדים. חלק מהילדים התימנים שנמסרו לאימוץ אצל משפחות ממוצא אשכנזי נמסרו לאימוץ בחו"ל.

אלעד פורטל, חוקר יהדות ספרד באוניברסיטת בר אילן מסר לסוכנות TPS: "פרשת חטיפתם של ילדי תימן היא לעניות דעתי סיפור העוולה המזעזע ביותר בתולדות מדינת ישראל. הסרת החיסיון מעל הפרשה, שפיכת האור הציבורי על התיקים האלו וחשיפת הפרוטוקולים באתר החדש הן צעדים ראשונים וחשובים בדרך לתיקון העוולה הזאת".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד