בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלו החוקים החדשים שכדאי לכם לדעת

עם תחילתה של השנה הלועזית, ישנם מספר חוקים שאושרו בכנסת וכעת נכנסו לתוקף. שקיות ניילון יעלו כסף, חובת פנסיה לעצמאיים, העלאת שכר המינימום ועוד

  • כלב אליהו
  • ג' טבת תשע"ז - 19:18 01/01/2017
גודל: א א א

במהלך השנה הלועזית האחרונה, אושרו בכנסת מספר חוקים שנכנסו היום לתוקפם. החוקים המדוברים הם: חוק תשלום על שקיות ניילון ברשתות השיווק הגדולות, חוק החופשות, העלאת שכר המינימום במשק, החוק להגבלת שכר הבכירים במשק, וחוקים נוספים.

תשלום על שקיות ניילון - חוק התשלום על שקיות ניילון ברשתות הגדולות הנכנס לתוקף היום, יחייב תשלום של 10 אגורות על כל שקית ניילון ברשתות השיווק הגדולות. הכסף שיתקבל מתשלום זה, ינותב לקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה, וישמש לפרויקטים הנוגעים לצמצום זיהום אוויר והסברה על החוק החדש. לדברי השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, עד היום מוציאות רשתות השיווק כ-88 מיליון ₪ בשנה על השקיות והן מגלגלות את ההוצאות על הצרכנים. מעתה ואילך, הצרכן ישלוט בהוצאותיו. יודגש כי השר רשאי על-פי החוק להרחיב את הצו לכלל בתי העסק וכן להעלות את גובה התשלום לכל שקית.

יום חופש נוסף - חוק החופשות גם הוא נכנס לתוקף היום. על-פי הצעת החוק שהוגשה על-ידי ח"כ רחל עזריה (כולנו), מספר ימי החופשה המינימאליים יעלה ל-12 יום בשנה. למעשה, כשהחוק אושר סוכם על עלייה הדרגתית כך שכבר לפני חצי שנה עלה מספר ימי החופשה ל-11 יום בשנה, ומעתה ואילך, 12 יום לכלל העובדים במשק.

העלאת שכר המינימום - שינוי נוסף מתרחש בשכר המינימום במשק: כבר לפני כשנה וחצי אושרה בכנסת העלאת שכר המינימום במספר פעימות. בפעימה האחרונה עלה שכר המינימום ל-4,825 ₪ לחודש, ועם תחילת השנה החדשה, שכר המינימום מתעדכן על 5,000 ₪ לחודש. השכר לשעה, למי שמתעניין, יעמוד על 26.88 ₪.

הגבלת שכר בכיר - וק נוסף הנכנס לתוקף, הוא 'החוק להגבלת שכר הבכירים במשק'. על-פי החוק שזכה לתמיכה רחבה, שכרו של מנכ"ל בתאגיד פיננסי, לא יעלה על 2.5 מיליון ₪ לשנה, כולל עבור כל הוצאת שכר המוכרת לצורכי מס, ובמידה והשכר יהיה גבוה מערך זה, ישלם הבעלים מס כפול על הוצאות השכר. כמו כן, שכרו של המנכ"ל לא יעלה על 35 מנות שכר משכר העובד החלש ביותר בתאגיד, כולל עובדי קבלן.

תכנית חסכון לכל ילד - חוקים נוספים שנכנסים לתוקף היום הם פתיחת תכניות חיסכון לכל ילד במסגרת הביטוח הלאומי, כפי שכבר דיווחנו בהרחבה. כזכור, תכנית זו תחול באופן רטרואקטיבי על השנה וחצי האחרונות. כמו כן, שינויים בדירוג המס, יחולו החל מהיום כך שיחל תשלום מס הכנסה גבוה יותר על המרוויחים מעל ל-60,000 ₪ ברוטו בחודש, ותשלום מס נמוך יותר למרוויחים עד 20,000 ₪ בחודש.

פנסיית חובה לעצמאיים: ולסיום, תיקון נוסף שנכנס לתוקף הוא חובת הפרשת פנסיה לעצמאים: על פי התיקון, עצמאים המשתכרים עד לחצי השכר הממוצע במשק, יחויבו להפריש פנסיה כ-4.45% ממשכורתם, בעוד שעצמאים המרוויחים מחצי השכר הממוצע ועד לשכר הממוצע, יחויבו להפריש 12.55% ממשכורתם לחיסכון הפנסיוני.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד