בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רבע מהחיילים הבודדים לא נשארים בארץ לאחר שחרורם

כך נחשף בדיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת, בשבוע שעבר

  • ד' טבת תשע"ז - 09:55 02/01/2017
גודל: א א א
(דובר צהל)
(דובר צהל)

בשבוע שעבר, ביום שלישי, דנה וועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בבעיותיהם של חיילים בודדים המשתחררים מצה"ל שמצבם הכלכלי קשה וחלקם הגדול חוזר בחזרה לארצות מגוריהם. ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) בירך על שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים, וקרא לחברה הישראלית להירתם ולקלוט אותם באהבה, כדי לתת להם עתיד טוב במולדתו של העם היהודי.

לדברי מירה קידר, מנהלת אגף רווחה והתמודדות בסוכנות היהודית, המטרה היא לגבש עמדה אחידה של 15 הארגונים העוסקים בתחום - ולהביא להסדרה בעניין כולל חקיקה ותקצוב. "הבעייתיות היא בכך שחייל "משוחרר ותיק" לא זוכה לסיוע כלל. חייל בודד שהתחתן – מאבד את זכאותו".

ניר חיים, סגן מנהל הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, הציג את האפשרות הנבדקת לבניית כמאה דירות לחיילים משוחררים בודדים ברמת אביב. התכנית קיימת אך אין לה תקציב. כל חייל לוחם ובודד שיתגייס מאמצע השנה הקרובה, יזכה לדבריו למימון מלא של לימודים אקדמיים, והכשרה מקצועית בהיקף של עד 30 אלף ₪. הקריטריון יהיה ככל הנראה הגרלה – שתקבע אילו 1,000 חיילים בודדים משוחררים יזכו למימון מתוך 2,500 חיילים בודדים משוחררים.

ציפי נחשון גליק, נציגת משרד הרווחה, פירטה את החסמים בסיוע בשכר דירה – כיוון שבעלי דירות רבים לא מוכנים לקבל את שכר-הדירה מהמדינה, ומחסור במלגות לימודים לצעירים חסרי עורף משפחתי. על פיה "אין המדינה צריכה לפנות לארגונים פרטיים כדי לסייע כספית לחיילים בודדים".

קרן פרידמן, רכזת מלגות בקרן "הישג", סיפרה על כ-1200 בוגרים ומלגאים מטעם הקרן, שהיא היחידה המעניקה מלגות לחייל בודד שלא היה לוחם. הקרן מממנת שכר לימוד מלא – החל מ-1000 ₪ שכר לימוד ועד 40,000 ₪ שכר לימוד, בהתאם למוסד האקדמי. לקרן פונים מעל 900 סטודנטים בשנה, ומתוכם נבחרים 100 סטודנטים הזכאים למימון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד