בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עישון ושתיית אלכוהול בקרב בני נוער

סקר משרד הבריאות מגלה נתונים על היקף התופעה

  • ה' טבת תשע"ז - 13:20 03/01/2017
גודל: א א א

ב'וועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול' בכנסת התקיים השבוע דיון בנושא "גמילה מעישון וכניסת מעשנים חדשים". לרגל הדיון, נערך סקר על-ידי משרד הבריאות, בכל הנוגע לעישון ולשתיית אלכוהול בקרב תלמידי ישראל. הסקר נערך בקרב תלמידי בתי הספר מהחינוך הממלכתי, הממלכתי-דתי, ומהמגזר הערבי, הדרוזי והבדואי, אך לא כלל את בתי הספר הפרטיים, הפנימיות ובתי הספר של המגזר החרדי.

מנתוני הסקר עולה, כי בחטיבות הביניים (כיתות ז'-ט') 2.3% מהבנים ו-1% מהבנות עישנו סיגריות, ואילו 3.6% מהבנים ו-1.8% מהבנות דווחו כי עישנו נרגילה. במעבר לחטיבת העליונה (תיכון ט'-י"ב) כמות המעשנים מזנקת באופן משמעותי: 13% מתלמידי התיכון ו-5% מהתלמידות העידו כי עישנו סיגריות בעבר, 17.1% מהבנים ו-8.4% מהבנות דווחו כי עישנו נרגילה. בסך הכול, 23.3% מהבנים ו-10.6% מהבנות דווחו על עישון סיגריה או נרגילה בעבר.

מפילוח הנתונים עולה כי במגזר היהודי, תופעת העישון גדולה יותר בקרב תלמידי בתי-הספר ביחס למגזר הערבי. בהסתכלות על נתוני התלמידות, הפער הוא משמעותי עוד יותר: 4.1% מהתלמידות במגזר היהודי דווחו על עישון סיגריה לעומת 0.3% בלבד במגזר הערבי.

סקר משרד הבריאות בחן גם את היקף צריכת האלכוהול בקרב התלמידים: בחטיבות הביניים, היקף התופעה הוא מעל ל-35% ואילו בחטיבות העליונות הוא מעל ל-90%. גם בצריכת האלכוהול, ישנו הבדל משמעותי בין המגזר היהודי לערבי וצריכת האלכוהול גבוהה יותר במגזר הערבי.

לדברי ח"כ תמר זנדברג, יו"ר הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול "מגפת העישון המסוכנת בקרב בני נוער בישראל מוכיחה שלא החוק לבדו משמעותי, שמגביל עישון לגילאי 18 ומעלה, אלא קודם כל החינוך והתמודדות עם הרשויות עם המצב הקיים. הנתונים המדאיגים האלו מחייבים בדק בית של הרשויות והמשרדים השונים ובדיון הוועדה אנחנו נבקש תשובות ונבין כיצד מתמודדים עם זה המשרדים השונים וכיצד גם מתכוונים להתמודד עם זה. אנחנו נמשיך לעקוב ולא נרפה מהנושא עד שנראה את הגרף יורד".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד