בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בשנה שחלפה: יותר ישראלים יצאו מהארץ

בשנה החולפת מספר הנוסעים היוצאים מישראל שבר שיאים באופן חסר תקדים. פחות מבקרים הגיעו לישראל

  • כלב אליהו
  • י"ג טבת תשע"ז - 20:05 11/01/2017
גודל: א א א

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים על מספר הנוסעים שיצאו לחו"ל בשנה האזרחית שחלפה. על-פי הנתונים, ישנו גידול משמעותי במספר הנוסעים היוצאים מהארץ, כאשר ישנה עלייה משמעותית גם במספר היוצאים דרך האוויר וגם ביוצאים דרך היבשה, אך מספר היוצאים דרך הים היה דומה למספרם בשנה הקודמת.

פילוח מדוקדק של הנתונים, מעלה ש-3.5 מיליון ישראלים יצאו בשנה זו לחו"ל – עלייה של 12% ביחס לשנה הקודמת. החישוב נעשה על פי הנתונים הבאים: סך היציאות לחו"ל עמד על 6.8 מיליון. 3% מנסיעות אלה התבצע על-ידי ישראלים המתגוררים בחו"ל שבאו לביקור מולדת וחזרו לביתם. 2.1 מיליון יצאו פעם אחת במהלך השנה לחו"ל, ואילו 1.4 מיליון יצאו לפחות פעמיים לחו"ל במהלך השנה. נתון נוסף הוא, יותר מרבע מכלל היציאות היה בחודשי הקיץ. כך שניתן ללמוד מהנתונים על עלייה משמעותית בישראלים הנוסעים לחו"ל לצורך חופשה.

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

ככלל, העלייה במספר הנוסעים לחו"ל, קיימת בכל העשור האחרון. בכל שנה, מספר העולים גבוה יותר ביחס לשנה שקדמה לה, למעט בשנת תשס"ט שבה נרשמה ירידה לחו"ל. בשנה האחרונה כאמור, הייתה עלייה במספר הנוסעים דרך האוויר ודרך היבשה אך לא דרך הים. נתון מפתיע בהקשר זה, הוא מספר הנוסעים הגבוה שיצאו לסיני בשנה זו, על אף המצב הביטחוני, כ-208 אלף.

לעומת זאת, בשנה החולפת נרשמה ירידה במספר הנכנסים לארץ. בסך-הכול, נרשמו 3.1 מיליון של כניסות תיירים לארץ בשנה החולפת. עם זאת, ישנה עלייה במספר כניסות התיירים לארץ – מספר שעמד על 2.9 מיליון כניסות של תיירים, מספר המהווה עלייה של 3.6% ביחס לשנה שקדמה לה. נתון זה מצטרף לירידה החדה במספר הכניסות של 'מבקרי יום' כך שהכניסות בשנה זו, נשאו אופן תיירותי מובהק.

ואולם, הירידה היחסית במספר הכניסות בשנה שחלפה ביחס לשנה הקודמת, נמוכה מאוד מהירידה שהייתה בשנה הקודמת ביחס לשנה שקדמה לה. לכן, ניתן לראות בנתונים הללו התאוששות מסוימת של שוק התיירות בישראל שנפגע קשות מהאירועים הביטחוניים בשנים האחרונות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד