בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זוכי 'פרס ישראל' הם בעלי מוצא מסוים

שרת התרבות מירי רגב פנתה ליו"ר ועדת החינוך בבקשה לקיום דיון בנושא

  • כלב אליהו
  • כ"ו שבט תשע"ז - 20:41 22/02/2017
גודל: א א א

ועדות פרס ישראל בנושאים שונים הכריזו לעת עתה רק על חמשת זוכי פרס ישראל לשנה זו, אך כבר הצליחו לעורר סערה. כל חמשת הזוכים השנה הם ממוצא אשכנזי. גם 11 הזוכים של השנה הקודמת לא יצרו מגוון רחב המייצג את כלל עדות ישראל השונות: 10 מתוכם היו יוצאי ארצות אשכנז ורק זוכה אחת מקורה בעיר גליפולי שבטורקיה.

בהקשר זה פנתה שרת התרבות אל ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת בבקשה לקיים דיון דחוף בהדרת יוצאי עדות המזרח מהפרס. לדבריה, "ועדת החינוך היא הוועדה שנכון וראוי לקיים בה דיון בסוגיה זו, וראוי שבדיון נעמוד על השלכות ההחלטות של ועדות פרס ישראל, הגוררות אחריהן פגיעה בציבורים וקהלים רחבים בישראל". ח"כ מרגי הסכים לבקשתה.

הסערה שהתעוררה השנה עוד בטרם הוכרזו כל הזוכים לשנת תשע"ז, ממשיכה למעשה את הסערה שהתחוללה כבר בשנה שעברה ובשנים קודמות. הייחודיות בביקורת שנמתחת השנה היא על רקע המלצותיה של ועדת ביטון להעצמת מורשת יהודי ספרד ועדות המזרח במערכת החינוך ובבתי הספר.

שרת התרבות הוסיפה וביקרה את ועדות הפרס השונות, "כנראה שגם 70 שנה לאחר הקמת המדינה לא נמצאו בציבור אנשים מתאימים בקרב בני המזרח, ספרד והמגזר הלא-יהודי, לקבל את פרס ישראל". רגב הוסיפה ואמרה כי פרס ישראל אמור לספק קורת גג אחת ולתת ייצוג הולם לאוכלוסיות המרכיבות את החברה הישראלית, אך ככל הנראה גם ועדת ביטון לא הצליחה להשפיע על מקבלי ההחלטות במשרד החינוך, שלא הצליחו למצוא אפילו מועמד אחד ראוי מקרב עדות המזרח.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד