בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלו השופטים שנבחרו לכהן בעליון

שופטת דתייה ושופט בוגר ישיבה מגוש עציון ועוד. "מוקדם מידי לצהלות ניצחון"

  • כ"ז שבט תשע"ז - 09:07 23/02/2017
גודל: א א א
ההרכב הישן בעליון
ההרכב הישן בעליון

הוועדה למינוי שופטים בחרה אמש (רביעי) ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון: יוסף אלרון, ג'ורג' קרא, יעל וילנר ודו מינץ.

בחירת השופטים נחשבת כהישג לשרת המשפטים איילת שקד. תחילת הדיון אמש החל בצל מחלוקת קשה בין השופטים לבין הפוליטיקאים בוועדה, כאשר הוצגו 26 מועמדים.

בכדי לבחור שופט לעליון, יש לגייס רוב מיוחס של 7 מתוך 9 חברי הוועדה, בה חברים נישאת בית המשפט העליון מרים נאור, המשנה אליקים רובנשטיין, השופט סלים ג'ובראן, שרת המשפטים איילת שקד, שר האוצר משה כחלון, ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו וח"כ נורית קורן מהליכוד וכן שני נציגים נוספים מלשכת עורכי הדין אילנה סקר וחאלד זואבי.

השופטת וילנר שנבחרה, היא השופטת הדתייה הראשונה שתכן במינוי בעליון והוא מועמדת שהציעה השרה שקד. גם דוד מינץ, בוגר ישיבת הסדר בגוש עציון מתגורר בישוב דולב ושופט בית המשפט המחוזי בירושלים, הוא מועמד של השרה שקד. השר כחלון ונציגי לשכת עורכי הדין התעקשו על מועמדותו של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה יוסף אלרון.

"מינוי השופטים מביא לידי ביטוי את הגיוון האנושי והמשפטי שכל כך נדרש לנו כחברה ושהיה כל כך חסר, עד היום, בערכאה המשפטית הגבוהה", אמרה השרה שקד לאחר מינוי השופטים. היא הוסיפה ואמרה, כי "היום הזה עשינו היסטוריה".

לאחר בחירת השופטים אמר עו"ד איתמר בן גביר, כי "מרגישים שינוי חיובי אך עדין לא מהפכה". עו"ד בן גביר הוסיף וברך את השרה שקד על מינוי ארבעת השופטים לעליון, אך הדגיש כי צהלת ניצחון מוקדמת עדין. "אין ספק שלפחות חלק מהשמות שמונו הם התקדמות טובה וחיובית ושרת המשפטים הובילה לבחירת שופטים שחלקם עם אג'נדה יהודית וציונית" .

לדברי עו"ד בן גביר, הישג נוסף של שקד הוא דווקא בשמות שלא מונו, דוגמת רות רונן שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שבעלה חבר בקרן החדשה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד