בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי היה צריך למלא את התפקיד החסר בעיריית ירושלים?

לאחר שסירבה להגיע לדין תורה, פנה אריה קינג לבית המשפט כנגד מעמדה של חגית משה בעיריית ירושלים

  • כלב אליהו
  • ט' אדר תשע"ז - 15:01 07/03/2017
גודל: א א א

לפני כארבע שנים, לקראת הבחירות לעיריית ירושלים, התגלע סכסוך בסניף 'הבית היהודי' בירושלים וכתוצאה מכך חברו אנשי הסניף לרשימת 'שכונות התפר' בראשותו של אריה קינג, ויצרו רשימה מאוחדת תחת השם 'ירושלים מאוחדת'. קינג מספר, כי הסכם הריצה המשותפת כלל את סדר המועמדים ברשימה ואת חלוקת התפקידים לאחר הבחירות.

תוצאות הבחירות זיכו את הרשימה בשני מנדטים בלבד. על-פי ההסכם, בתפקיד סגן ראש העיר אמור היה לכהן אריה קינג ואילו בתפקיד הביצועי והבכיר בעירייה יכהן שמואל שקדי. הסיעה לא קיבלה תפקיד של סגן ראש-עיר: שמואל שקדי מונה ליו"ר הקואליציה וועדת הכספים ואילו אריה קינג מונה ליו"ר ועדת איכות הסביבה ומ"מ יו"ר ועדת חירום וביטחון.

לפני כשלוש שנים, שמואל שקדי עבר אירוע מוחי ובשל כך לא יכול היה למלא את תפקידו בעירייה. בשל כך נכנסה לתפקיד חגית משה, שהייתה ממוקמת שלישית ברשימה. עם כניסתה למועצה לפני כשנה, הודיע ראש העיר ניר ברקת כי הוא מתכוון למנות אותה לסגנית ראש העיר.

אריה קינג טען אז כי מדובר בניגוד להסכם שנחתם בטרם הבחירות, וביקש לערוך בוררות בפני הבוררים שהוגדרו בהסכם, הרב ישראל אריאל והרב איתן איזמן. סיכום הבוררות שנערך בפני שני הרבנים קבע כי על-פי ההסכם שנחתם לפני הבחירות, במידה ושמואל שקדי יפרוש ממועצת העיר, יבחר אריה קינג את התפקיד הראשון וחגית משה תקבל את התפקיד השני. בסיכום הבוררות הובהר כי אריה קינג בתפקיד יו"ר וועדת הכספים, אך חגית משה צריכה להבהיר כי זוהי עמדת הסיעה.

חוסר ההסכמה של חגית משה לקיים את הבוררות בטענה שהיא לא מוגדרת 'בוררות', הובילה לפנייתו של אריה קינג לבית הדין 'הישר והטוב' בירושלים בחודש כסלו האחרון. בתגובה, טענה חגית משה כי היא מעוניינת לקיים את הדיון בבית הדין 'ארץ חמדה', אך גם לדיון שנקבע שם היא לא הופיעה. בשל כך, הוציא בית הדין 'הישר והטוב' כתב סירוב המאשר לאריה קינג לפנות לבית המשפט.

בפנייה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לאישור פסק בוררות, הגיבה חגית משה כי כל הגעתה לפגישה עם הרבנים הבוררים הייתה רק משום כבודו של הרב איזמן וכי אין מדובר על בוררות כלל ועיקר. בנוסף, היא טענה כי לא ברורה כלל פנייתו של קינג לבית הדין השייך למגזר החרדי ומכיוון שהיא לא הייתה מוכנה לדון בפניו אין כל תוקף להחלטתו, ואין כל משמעות לכתב הסירוב שהוא הוציא כנגדה. כמו כן, היא טוענת שלהסכם הראשוני לריצה משותפת אין כל משמעות לגביה מכיוון שהיא לא חתומה עליו.

חגית משה מסרה בתגובה לדברים, כי "התיק מתנהל בבית המשפט, ונראה לפי מה שיגיד בית המשפט. בכל מקרה, זה לא מעניין את הציבור", אמרה.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד