בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לראשונה: קו אוטובוס ישיר מירושלים למערת המכפלה

  • י' אדר תשע"ז - 16:23 08/03/2017
גודל: א א א
מערת המכפלה (אלחנן גרונר) (צילום: אלחנן גרונר)
מערת המכפלה (אלחנן גרונר) (צילום: אלחנן גרונר)

בשורה לציבור המתפללים ולתושבי ותומכי הישוב היהודי בחברון. לאחר מאמצים ומגעים שנמשכו כשנה, ובהוראת שר התחבורה ישראל כץ, החל השבוע לפעול קו תחבורה ישיר מירושלים למערת המכפלה, וזאת בכדי לשרת את אלפי המתפללים המגיעים לקברי האבות בחברון בכל שבוע, וכן את תושבי הישוב היהודי בחברון.

קו 383 של אגד תעבורה, יוצא בבוקר, ומספר פעמים בשעות הצהריים, ישירות מהתחנה המרכזית דרך גשר המיתרים וקניון מלחה, ונוסע לקרית ארבע וחברון ללא עצירות. עלות הנסיעה היא 8.80 ₪, ובמידה ויגבר הביקוש לקו, צפויים באגד ובמשרד התחבורה להגביר את תדירות נסיעות הקו.

מי שיזם את הקו הוא מ"מ ראש מועצת קרית ארבע, ישראל ברמסון. ברמסון שלח השבוע מכתב תודה לשר כץ ובו בירך אותו על פתיחת הקו. "נפגשנו אצלך בלשכה לפני שנה ולמרות שהפרויקט היה נראה קשה לביצוע, בזכות הדחיפה שלך, ציבור גדול - חרדי דתי ומסורתי, המתפלל במערת המכפלה, כמו גם תיירים מכל העולם וגם תושבי קרית ארבע וחברון, יהנו מנסיעה ישירה, ותוך פחות משעה יגיעו למערת המכפלה והביתה".

שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע שבמידה והפיילוט יצליח, ירחיב אותו לקוים נוספים ממרכז הארץ: "זו בשורה לציבור הפוקד את מערת המכפלה, שיוכל להגיע ישירות לקברי האבות והאימהות ללא כניסה לישובים בדרך ועצירות", אמר השר כ"ץ. "חברון בכלל ומערת המכפלה בפרט חשובים לי מאוד ולכל עם ישראל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד