בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערת 'התאגיד הציבורי' לקראת סיום?

מתווה פשרה הושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון

  • כלב אליהו
  • ג' ניסן תשע"ז - 18:43 30/03/2017
גודל: א א א

משבר תאגיד השידור הציבורי שבשיאו היווה עילה להקדמת הבחירות מגיע ככל הנראה היום (ה') לסיומו. מתווה פשרה שהוצע, כולל הקמת תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה במתכונת המזכירה את חברות החדשות בערוצים המסחריים. בנוסף, חטיבת החדשות בתאגיד תפורק לעת עתה, ורשות השידור תמשיך לשדר את החדשות.

לעובדי רשות השידור שלא ייקלטו בתאגיד, ולעובדים שלא ימשיכו בו בשל המתווה, יגובשו הסכמי פרישה שלא יפרצו את מסגרות התקציב. כמו כן, ראשי התאגיד יישארו בתפקידם והנהלים לבחירת ההנהלה והמועצה המפקחת יהיו דומים למתכונת כיום.

יו"ר הקואוליציה דוד ביטן, התייחס היום למתווה שהוצג והוא סבור כי מדובר בפשרה הוגנת: "מחלקת האקטואליה של השידור הציבורי שממומן מכספי הציבור תורכב ברובה מעובדי רשות השידור. מדובר במתווה ששני הצדדים יכולים לחיות אתו, דבר שימנע בחירות ויבטיח המשך קיום קואליציה טובה לטובת המדינה. טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת, ובעיקר טוב לעם ישראל".

כזכור, המחלוקת בין נתניהו וכחלון פרצה בשבועיים האחרונים, כאשר נתניהו מעוניין לדחות או אף לבטל את עליית שידורי התאגיד לאוויר, או בכל מקרה לפקח עליו באופן הדוק יותר, ואילו שר האוצר כחלון התנגד לכך, ככל הנראה מסיבות תקציביות.

נתניהו הבהיר בשבוע האחרון כי מבחינתו נושא התאגיד עומד בראש מעייניו, וכי הוא יהיה מוכן ללכת לבחירות באם דרישותיו לא תתקבלנה. הצהרתו של נתניהו יצרה תסיסה במערכת הפוליטית והתקשורתית וחברי כנסת רבים, הדאוגים מסיכויי בחירתם פעם נוספת, או מבזבוז כספי ציבור באופן נרחב, התנגדו לכך.

מאז פרוץ המשבר הפוליטי בנושא, נועדו ראש הממשלה ושר האוצר מספר פעמים, אך רק כעת הם הגיעו להסכמות בנידון. בסופו של דבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו נדרש 'לשלם' עבור ביטול חטיבת החדשות החדשה, באמצעות גניזת חוק 'הפיקוח על התקשורת' שאותו הוא מקדם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד