בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חב"ד מהווה את החוליה המקשרת שבין טראמפ לפוטין"

על פי תחקיר שערך האתר האמריקני 'פוליטיקו', מרכז חב"ד בלונג איילנד יוצר את החיבור בין המנהיגים

  • י"ז ניסן תשע"ז - 09:08 13/04/2017
גודל: א א א

תחקיר חדש של אתר אמריקני המזוהה עם השמאל הקרוי 'פוליטיקו', טוען כי תנועת חב"ד מהווה את החוליה המקשרת בין נשיא ארצות-הברית טראמפ לנשיא רוסיה פוטין. התחקיר המתפרסם מהווה המשך ישיר לטענות הדמוקרטים לאחר ניצחונו של טראמפ, ולפיהן פוטין סייע לו להיבחר באמצעות הדלפת מידע מביך על פעילים דמוקרטיים מרכזיים.

התחקיר שנערך לא מסתפק בתנועת חב"ד העולמית, ויש לו כתובת מסוימת: מרכז חב"ד בשכונת פורט וושינגטון שבלונג איילנד, ניו יורק. על פי התחקיר, כמה מהדרכים הישירות ביותר שבין טראמפ לפוטין עוברות דרך מרכז חב"ד זה.

ההסברים לתחקיר מתחילים לפני כמעט שני עשורים. בשנת תשנ"ט החלט ולדימיר פוטין לגבש מנהיגות יהודית חלופית שתהיה נאמנה לו. לצורך הגיבוש האמור, כך על-פי התחקיר, גויסו שניים ממקורביו של פוטין, אילי ההון לב לבייב ורומן אברמוביץ', שבאמצעותם החל פוטין 'לטפח' את אנשי חב"ד ברוסיה, בראשות הרב בערל לאזאר.

באופן בלתי-תלוי, ביקש דונלד טראמפ, כמה שנים מאוחר יותר, להרחיב את עסקיו לרוסיה, באמצעות שותפות עם חברת נדל"ן הקרויה 'ביירוק-ספיר' שבראשותה עמדו שלושה מהגרים מרוסיה, בעלי קשר קרוב לחב"ד.

התחקיר ממשיך לפרט באריכות את התפתחות הקשרים בין השניים בתיווכם של אישים שונים הקשורים לתנועת חב"ד. כך למשל, חתונתו של בתו של ספיר נערכה באתר שבבעלות טראמפ, כמו גם ברית שנערכה באותו מקום. לאחר מכן, קושנר, חתנו של טראמפ רכש מלב לבייב נכס כלשהו, והתחתן עם ביתו של טראמפ שהפכה לחברה טובה של אשתו של רומן אברמוביץ', כמו גם קשרים נוספים, שלדעתו מצביעים על קשר עמוק שנוצר בין שני האישים באמצעות חסידי חב"ד.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד