בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

איחוד הצלה הוכר רשמית בידי משרד הבריאות

לאחר עשר שנות פעילות, הוכר איחוד הצלה כאיחוד רשמי העוסק ברפואת חירום. "ההחלטה תביא לשיפור הטיפול הרפואי שיקבלו הנפגעים בשטח"

  • יח"צ
  • כ"ד תשרי תשע"ו - 17:40 07/10/2015
גודל: א א א
איחוד הצלה (ענר, איחוד הצלה)
איחוד הצלה (ענר, איחוד הצלה)

הנהלת משרד הבריאות בראשות השר ליצמן הודיעה אתמול (שלישי) כי היא מכירה ב"איחוד הצלה" כגוף רשמי העוסק ברפואת חירום אשר פועל באופן עצמאי ובכפיפות ישירה למשרד הבריאות.

הכרת משרד הבריאות ב"איחוד הצלה הגיעה לאחר תהליך ארוך שעבר הארגון מול הנהלת משרד הבריאות ולאחר שבחן את נהלי פעילות הארגון ואת הסטנדרטים המקצועיים של הנהלתו ומתנדביו.

איחוד הצלה הוקם לפני כעשר שנים וקיום הוא מונה כ-2,500 אנשי רופאה ומתנדבים, בהם רופאים, פרמדיקים וחובשים הפרוסים ברחבי הארץ. מטרת איחוד הצלה היא להגיע לזירת אירוע בדקות הראשונות ולהעניק לו טיפול מציל חיים עד להגעת אמבונלס למקום ופינוי של החולה או הפצוע למרכז רפואי.

אופנועים של איחוד הצלה. ארכיון (איחוד הצלה)

במשרד הבריאות הבהירו כי ההכרה ממסדת ומסדירה את פעילות מתנדבי 'איחוד הצלה'. הדבר יסייע ל'איחוד הצלה' לקבל את כל הדרוש למתנדביו בשטח כדי לפעול להצלת חיים, לרבות קבלת מידע עדכני על אירועי חירום, תוך שילוב כוחות ושיתוף פעולה בין כלל גופי החירום עם 'איחוד הצלה'.

יו"ר 'איחוד הצלה' זאב קשש מסר: "זוהי החלטה היסטורית של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. אני סמוך ובטוח כי ההחלטה תביא לשיפור הטיפול הרפואי שיקבלו אזרחי ישראל בשטח לפני הגעת האמבולנס. זהו צעד משמעותי ביותר של הרגולטור המוסמך במדינת ישראל, בנושא הסדרת תחום רפואת החירום בשלב טרום בית החולים. אני מודה לשר ליצמן, למנכ"ל המשרד מר משה בר סימן-טוב, למשנה למנכ"ל ד"ר בעז לב ולצמרת המשרד על האמון שנתנו ב-2,500 מתנדבי 'איחוד הצלה' שפועלים בכל עת להגיש עזרה ראשונה מצילת חיים לאזרחי ישראל ללא הבדלי דת וגזע".

לפני כעשרה חודשים קבע משרד הבריאות כי איחוד הצלה ראשי לקיים מסלול לימודים ובחינות הסמכה להכשרת נהגי אמבולנס.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד