בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוארך מעצר החשודים בהצתה

הוארך מעצר החשודים בהצתת דוכן קפה בכפר דורא אל קרע בתגובה להצתת מאחז מעלה הארבעה. בדיון סירב נציג המשטרה להציג תמונות מזירת האירוע בטענה כי הדבר ישבש את החקירה, בעוד שהתמונות הופצו בבוקר בידי דובר מחוז ש"י

  • מערכת הקול-היהודי
  • ל' אב תשע"ד - 08:03 26/08/2014
גודל: א א א
שרידי המבנה שהוצת במעלה הארבעה (באדיבות תושבי מעלה הארבעה)
שרידי המבנה שהוצת במעלה הארבעה (באדיבות תושבי מעלה הארבעה)

אמש (ב')בשעות הצהרים הובאו ארבעת הנערים שנעצרו בחשד להצתת דוכן קפה בכפר דורא אל קרע הסמוך לבית אל, בתגובה להצתת מבנה במאחז מעלה הארבעה הסמוך, לדיון בבימ"ש השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. הארבעה מכחישים מעורבות באירוע.

עורך דינם של הנערים ארז בר צבי מטעם ארגון חוננו טען בדיון כי יש לשחררם, וזאת בין השאר בעקבות השיהוי הרב בין תאריך הוצאת צו המעצר לבין ביצוע המעצר, דבר שמעיד כי גם במשטרה מבינים כי הנערים אינם כה "מסוכנים". כמו כן, עו"ד בר צבי העלה מספר טענות על הפרת זכויות קטינים בניהם סירוב המשטרה לנוכחות של הורי הנערים בחקירה כמתחייב בחוק בעניינם של קטינים.

כתובת נקמה בכפר דורא אל קרע (מחוז ש"י)

בדיון מסר נציג המשטרה כי במקום ההצתה בכפר רוססה גם כתובת גרפיטי. לשאלת עו"ד בר צבי מה תוכנה של כתובת הגרפיטי סירב נציג המשטרה לענות ומסר כי חשיפת פרט זה ישבש את החקירה. בארגון חוננו מעלים תמיהה על תשובתו של החוקר שכן כבר בשעות הבוקר הוציא דובר מחוז ש"י של המשטרה הודעה מפורטת על המעצר ואף צירף להודעתו תמונות מזירת האירוע ובהן תמונה של כתובת הגרפיטי.

האם דובר מחוז ש"י שיבש את החקירה? קטע מפרוטוקול הדיון

השופטת מיכל שרביט לא נענתה לבקשת המשטרה במלואה והאריכה את מעצרם עד יום רביעי.

מארגון חוננו אשר עו"ד מטעמו מייצג את הנערים נמסר כי "שוב אנו עדים כי ארוע הצתה שבוצע בידי ערבים כלפי יהודים כמעט ואינו נחקר, ומנגד אירוע הנחשד כתגובה של יהודים נחקר ע"י יחידות עתירות משאבים, כח אדם ומוטיבציה, שאזרחי ישראל לא זוכים לראות אותם מופעלים כלפי הטרור הרצחני האמיתי. לצערנו משטרת ישראל מייצרת בהתנהלותה מסרים של אנרכיה שאין לדעת כמה יהודים עוד יפגעו ממנה."

שרידי דוכן הקפה בכפר דורא אל קרע (מחוז ש"י)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד