בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הלחץ עבד: ההשתתפות בברית המילה ללא הגבלה

בעקבות לחץ ציבורי הסירו בשב"ס ברגע האחרון את הגבלת המשתתפים בברית המילה של אסיר היהודי-לאומי. רב בית הסהר ניסה לשדל את האסיר לחתום על הגבלה ללא צורך

  • י"ט טבת תשע"ז - 12:32 17/01/2017
גודל: א א א
דוד אור שחרת בברית המילה (אברהם שפירא) (אברהם שפירא)
דוד אור שחרת בברית המילה (אברהם שפירא) (אברהם שפירא)

סאגת ברית המילה הגיעה לסיומה בעקבות לחץ ציבורי.

האסיר היהודי הלאומי דוד אור שחר שוחרר היום (שלישי) להשתתף בברית המילה לבנו הבכור ללא כל הגבלה, זאת בעקבות לחץ ציבורי שהופעל על שירות בתי הסהר.

בתחלה אישר בית המשפט את שחררו של שחר, תושב בת עין, להשתתף באירוע ברית המילה, אולם בשירות בתי הסהר ביקשו להטיל הגבלות על השתתפותו. בין היתר, דרשו כי באירוע יהיו נוכחות עד עשרה אנשים בלבד, כולם בני המשפחה.

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

לאחר לחץ שהפעיל ארגון חוננו יחד עם ח"כ סמוטריץ' ויו"ר המטה הלאומי בליכוד נתן אנגלסמן, הסירו בשב"ס את התנגדותם ושחר שוחרר להשתתף בברית המילה.

הרב יצחק גינזבורג בברית (אברהם שפירא)

בני משפחתו של שחר סיפרו לקול היהודי כי כאשר הבינו בשירות בתי הסהר כי שחר עומד להשתחרר לברית המילה ללא כל הגבלה, ניסו להפעיל עלין לחצים שונים שיחתום על מסמך עם הגבלות לשחרורו.

לדבריהם, שחר נותק מהטלפונים בבית המאסר ונציגי השב"ס דרשו ממנו לחתום על מסמך שחרור הכולל מספר הגבלות. שחר סרב לחתום על המסמך ובהמשך הגיע למקום רב בית הסהר הרב גבריאל עזרא תושב השומרון. הרב עזרא ניסה שוב ושוב לשדל את שחר לחתום על המסמך הכולל הגבלות.

ברית המילה היום (אברהם שפירא)

בין היתר אמר הרב עזרא כי שחר עלול לעבור על הלכה מדאורייתא כאשר הוא מעכב את מילת בנו, רק בשל חתימה על מסמך עם הגבלות על שחרורו. לבסוף, שחר לא נכנע ללחצים וחתם על המסמך רק כאשר הוסרו ההגבלות משחררו.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את האסיר פנה אמש במכתב דחוף למפקד כלא מעשיהו בו דרש כי יאפשר לפחות לבני משפחתו של האסיר להשתתף בברית. "לתדהמתנו, הערב בשעה 19:00 לערך, ערב הברית הודיעה קצינת הרישום כי על האסיר להעביר 10 שמות של משתתפים בלבד אשר יורשו להשתתף בברית. ההשלכות של דרישה זו היא כי משפחתו הקרובה של האסיר לא תוכל להשתתף בברית המילה. מדובר בדרישה דרקונית, אשר פוגעת קשות באסיר ואשר נודף ממנה ריח של נקמנות בעקבות החלטת בימ"ש." כתב קידר.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד