בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק 'התיירות הרפואית' אושר בקריאה ראשונה בכנסת

עם זאת, החוק אינו מתייחס לתיירות הרפואית הערבית מרחבי יהודה ושומרון

  • כ"ח אדר תשע"ז - 20:59 26/03/2017
גודל: א א א

חוק התיירות הרפואית אושר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. מטרת החוק היא להסדיר את עיסוקם של סוכני התיירות הרפואית, לעומת צרכיה של מערכת הבריאות וצרכיו של החולה הישראלי. עם זאת, מההשפעות של תיירות המרפא הערבית, החוק בחר להתעלם.

על פי החוק, כפי שהוא עבר בקריאה ראשונה, משרטט נורמות אתיות לפעילותם של סוכני התיירות הרפואית, מתוך כוונה להבטיח ולפתח את תיירות המרפא ואת הגעת התיירים לארץ מן הצד האחד, ואת שמירת האינטרסים של מערכת הרפואה הציבורית הישראלית מן הצד האחר תוך שמירה על איזון ביניהם.

הצעדים המעשיים המוצעים הם הקמת מאגר מוסדר של סוכני תיירות רפואית, וקביעת תנאי סף עבורם בכדי להבטיח טיפול מקצועי ואתי לתייר. כמו כן, הצעת החוק מבקשת להבטיח את הקדימות של החולה הישראלי בנגישות לכל התשתיות הרפואיות בכדי למנוע פגיעה באיכות הטיפול הניתן לחולה הישראלי.

על פי הודעת משרד הבריאות, הקדימות לאזרח הישראלי נדרשת בשל הגעת תיירים רבים שנואשו מהשגת מזור למחלותיהם בארצות מוצאם, ונכונותם לשלם כמעט כל מחיר עבור סיכויי ההחלמה. לפיכך, ישנה סבירות להיווצרות פגיעה כלכלית, בריאותית, ומוסרית במערכת הבריאות ובתיירות המתפתחת סביבה.

ואולם, בכל הנוגע להשפעות הרבות של תיירות המרפא הערבית על מערכת הבריאות הציבורית בישראל, החוק לא מתיימר לקבוע ולהציע פתרון. כפי שכבר פורט פה בהרחבה, תיירות זו פוגעת פגיעות כלכליות, רפואיות וביטחוניות על אזרחי ישראל, כך שהבעיה קיימת גם בתיירות זו ואף מתעצמת לאור הסיכונים הביטחוניים המתווספים.

גם שרי הממשלה, הבריאות והתיירות, שהתייחסו להצעת החוק, לא הזדקקו לבעיה הנוספת בתחום ולחוסר הפתרון. שר הבריאות יעקב ליצמן מסר כי "החוק יעשה סדר בתחום התיירות הרפואית ויתרום הן למערכות הבריאות והתיירות. מצד אחד אנו מבקשים לקיים תיירות רפואית, תוך הבטחת טיפול ראוי ומקצועי בתיירים, ומצד שני נוודא כי התיירות הרפואית לא תבוא על חשבון המטופל הישראלי, וכי ההכנסות מתיירות רפואית יופנו לחיזוק המערכת הציבורית".

שר התיירות יריב לוין, מסר כי "העיסוק בתחום התיירות הרפואית לישראל הפך בשנים האחרונות לתעשייה ענפה המכניסה לישראל מטבע חוץ רב, ומהווה מקור משמעותי למסים, תעסוקה, וכן אפיק גיוס משאבים מהותי למערכת הבריאות. הסדרה חוקית נכונה של התחום יש בה כדי לתרום לענף התיירות כולו, הן בהגדלת מספרי התיירים הנכנסים לישראל והן בשיפור תדמיתה של ישראל והצגת פניה היפות והמתקדמות בעולם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד