בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חשש כבד שמדובר בפרובוקציה משטרתית"

ארבעה נערים נעצרו בחשד שתקפו ערבים שהתקרבו מלווים בשוטרים סמויים או מסוערבים לגאולת ציון. "חשש כבד לפרובוקציה משטרתית מכוונת. המשטרה לא הצליחה בבתי המשפט אז עברה לפרובוקציות"

  • יח"צ
  • י"ט טבת תשע"ז - 17:13 17/01/2017
גודל: א א א

ארגון חוננו מביע חשש כבד לפרובוקציה משטרתית בשיתוף ערבים בגוש שילה אתמול, וזאת בעקבות מעצר נערים יהודים בחשד שתקפו ערבים שהגיעו לאזור המאחז גאולת ציון מלווים בכח משטרתית סמוי או מסוערב.

בדיון שנערך הבוקר (ג') בבית משפט השלום בירושלים בעניינם של ארבעת הנערים, שלושה קטינים ובגיר, סירב נציג המשטרה לומר לעו"ד עדי קידר, שייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו, האם היה מדובר במסתערבים שהופעלו בידי המשטרה בכדי לגרות את התושבים לסלק אותם מהאזור, וסירב לפרט את כל פרטי האירוע.

עו"ד קידר טען בדיון כי בעקבות החלטות בתי המשפט בתקופה האחרונה, אשר קבעו כי אין איסור לשהות בשטח גאולת ציון, החליטו במשטרה לבצע פרובוקציה כדי לגרור את התושבים לעימות וכך להביא למעצרם וסילוקם מהאזור.

על פי הפרטים הידועים עד כה, אתמול (ב') בשעות הבוקר נעצרו שישה נערים לאחר עימות שהתרחש בסמוך לגאולת ציון שבגוש שילה. שניים מהנערים שוחררו לאחר חקירה בימ"ר ש"י, וארבעה נעצרו. על פי טענת המשטרה, הארבעה, יחד עם נוספים, תקפו חקלאים ערבים שהגיעו לשטח שבין המאחז לכפר תורמוס עיה, בליווי כח משטרתי שטרם ברור האם היה מסוערב או סמוי. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בארבעה ימים אולם בית המשפט האריך את המעצר ביממה בלבד.

בארגון חוננו מציינים כי בעבר הובעה ביקורת ציבורית ומשפטית חריפה כנגד שימוש במסתערבים כנגד יהודים, שימוש שנעשה על ידי מחוז ש"י במספר מקרים, בחוות גלעד, סוסיא, גבעת רונן, בת עין וכוכב השחר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד