בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתוביות בערבית ברשות השידור

ערבי כבד שמיעה נאבק נגד רשות השידור. בג"ץ קיבל את ערעורו

  • ח' אייר תשע"ו - 14:59 16/05/2016
גודל: א א א

בית המשפט העליון נתן באחרונה תוקף של פסק דין לפשרה שגובשה בהנחיית בית המשפט בין כבד שמיעה ערבי לבין רשות השידור וכונס הנכסים הרשמי, לפיה רשות השידור תפעל להוספת כתוביות בשפה הערבית לתוכניות המשודרות בשפה הערבית בשידור חי.

נזאר זהראוי, ערבי מהכפר מג'דל כרום שבצפון, פנה לבית המשפט העליון לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשתו של זהראוי להגשת תביעה ייצוגית נגד המפרק על כך שלטענתו ברוב השידורים החיים המשודרים בשפה הערבית בתחנות השידור של רשות השידור אין כתוביות בערבית.

לטענת זהראוי, המנעות מהצגת כתוביות בשפה הערבית בשידורים אלו היא בניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. מלבד זאת, טען זהראוי, כי יש בכך אפליה גם כלפי הציבור הערבי כולו, שכן בשידורים חיים בעברית קיימות תמיד כתוביות.

בית המשפט העליון קיבל כאמור את הבקשה. הרכב השופטים שדן בתיק כלל את השופט אליקים רובינשטיין, השופט שהם והשופטת ברק-ארז. על פי ההסכם שגובש בין הצדדים וקיבל מעמד של פסק דין, הרשות תפעל להוספת כתוביות בשידורים. כמו כן, נקבע כי הרשות תפצה את זהראוי ב-20 אלף שקלים ו-85 אלף שקלים עבור הוצאות המשפט שלו. כמו כן, הרשות תעביר סכום של 40 אלף שקלים לארגון הפועל למען כבדי שמיעה במגזר הערבי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד