בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ליהודים אסור להתפלל ברובע המוסלמי ללא אישור

בדיון שנערך בבית המשפט בעניין נערות שהתפללו בעיר העתיקה, הצהיר נציג המשטרה כי תפילת יהודים ברובע המוסלמי ללא אישור המשטרה מהווה עבירה ומפרה את הסדר. עו"ד הלוי מחוננו: "התנהלות בלתי חוקית"

  • יח"צ
  • ד' אלול תשע"ו - 08:17 07/09/2016
גודל: א א א
שוטרים בעיר העתיקה (שלמה מור)
שוטרים בעיר העתיקה (שלמה מור)

כבר מספר שבועות ששוב ושוב נעצרים נערים ונערות שהתפללו בסמוך לשערי הר הבית, אולם בדיון שנערך היום אמר נציג המשטרה לראשונה במפורש כי תפילת יהודים ברובע המוסלמי ללא אישור מהווה עבירה פלילית.

ארגון חוננו מדווח כי שלוש נערות נעצרו שלשום במהלך תפילה באזור שער האריות. הן נחקרו בחשד להפרת הסדר הציבורי ושוחררו במהלך הלילה בתנאי שיתייצבו למחרת (שני) לדיון בבקשת המשטרה להרחיקן לתקופות שונות מהעיר העתיקה.

במהלך הדיון ניסה עו"ד דוד הלוי שייצג את הנערות מטעם ארגון חוננו, להבין איזו עבירה ביצעו בכך שהתפללו בעיר העתיקה, ונציגי המשטרה, סאפי סרחאן ופקד רואי אברהמי הסבירו כי עצם התפילה ברובע המוסלמי ובסמוך לשערי הר הבית ללא תיאום וקבלת אישור מהמשטרה מהווה עבירה של הפרת שלום הציבור.

"בכל המתחם של הרובע היהודי אפשר להתפלל, אבל ברגע שמגיעים ללא סמכות ומתפללים ברובע המוסלמי זה גורם להפרת הסדר. בתוך הרובע המוסלמי ובמבוא אסור להם להתפלל", אמר נציג המשטרה. עו"ד הלוי ביקש לדעת היכן האיסור כתוב, אך נציג המשטרה הסביר כי מדובר בשיקול דעת של אנשי המשטרה שכן לדבריהם התפילה תגרום להפרת הסדר.

השופטת ייעל ייטב קיבלה באופן חלקי את בקשת המשטרה והרחיקה את הנערות ל-15 יום מתחומי הרובע המוסלמי, הר הבית ומרחק של 25 מטרים משעריו.

עו"ד דוד הלוי מסר בתגובה: "מדובר בהתנהלות בלתי חוקית של משטרת ישראל אשר במטרה לייצר "שקט תעשייתי" לעצמה בחרה ללא סמכות ומבלי שמרשותי ביצעו כל עבירה להביא להרחקתן תוך פגיעה חמורה בחופש התנועה שלהן ותוך ניצול לרעה של סמכויות המשטרה".

בארגון חוננו מציינים כי בחודש האחרון סייעו בארגון ל-35 יהודים שנעצרו בהר הבית ומבואותיו, מהם 27 שנעצרו במהלך תפילה או סבב שערים מחוץ להר. 16 מתוכם נדרשו להגיע לדיונים בבתי המשפט ויוצגו בידי עורכי הדין של 'חוננו' בדיונים בעניין בקשות המשטרה להרחיקם מהאזור.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד