בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"נצרת עלית זקוקה לישועה גדולה"

בכנסת עלתה בעיית השתלטות הערבים על העיר. "'ייהוד הגליל' הפכה למילת גנאי"

  • כ' שבט תשע"ז - 09:16 16/02/2017
גודל: א א א
בניין עיריית נצרת עילית
בניין עיריית נצרת עילית

במליאת הכנסת התקיים אתמול (רביעי) דיון על שיקומה הכלכלי של העיר נצרת עלית שבגליל, אולם ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שיזם את הדיון, התמקם בעיר בהשתלטות הערבים על העיר.

"בשעתו הייתה העיר מעוז של התיישבות יהודית בגליל, אבל זה היה בימים שבהם המילה 'ייהודי הגליל' לא הייתה מילת גנאי", אמר אייכלר והוסיף כי היום בירת הגליל נמצאת בתהליך קריסה. "היום כבר 'ייהוד ירושלים' הס מלהזכיר. המונח 'מדינה יהודית' כבר לא לגיטימי מבלי להלביש לו מסיכה דמוקרטית. כל המושג של יישוב יהודי הוא היום במגננה".

ח"כ אייכלר בכנסת (דוברות הכנסת)

במהלך הדיון, שהתקיים תחת הכותרת 'נצרת עלית זקוקה לטיפול נקודתי', העלה אייכלר נתונים על המצב בעיר. לדבריו, יותר מ-50% מתושבי העיר עברו את גיל הפנסיה ואחוז הילדים הוא מחצית מהמקובל בארץ כולה. עוד הוסיף ואמר, כי "35% מתושבי העיר הם ערבים והשאר עולים חדשים ועניים. 5% מתוך התושבים מוכרים בלשכות הרווחה. בקיצור", הוסיף ח"כ אייכלר, "נצרת עילית במצב שהיא זקוקה לישועה גדולה".

בדבריו העלה אייכלר גם את הפתרון למצב. "זכתה נצרת עילית לתקווה גדולה, למרות המציאות הקיימת שם. אלפי משפחות צעירות מן הציבור החרדי, ובתוכם חסידי בעלז, מוכנות לבוא מרחוק ולגור בנצרת עלית, להפריח אותה ולהרבות אותה. אם מותר לומר, גם לייהד אותה, תרתי משמע. אמנם המטרה היא לפתור את תמצוקת הדיור של אותן משפחות, אבל זו תהיה ברכה גדולה לעיר כולה ולגליל כולו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד