בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל החריב בתי משפחות בגבעת אסף

צה"ל ואנשי המנהל האזרחי סיימו הבוקר (ב') את פעולת החרבת שלוש בתי משפחות בישוב גבעת אסף בבנימין

  • ג' ניסן תשע"ה - 09:29 23/03/2015
גודל: א א א
ההרס בגבעת אסף הבוקר (הלל מאיר, סוכנות תצפית)
ההרס בגבעת אסף הבוקר (הלל מאיר, סוכנות תצפית)

צה"ל, משטרה ואנשי המנהל האזרחי החריבו הבוקר (שני) שלוש בתי משפחות בישוב גבעת אסף בבנימין. במהלך ההרס לא נרשמו עימותים. מיד לאחר מכן, פנו הכוחות להחריב את המאחז עוז ציון הסמוך, שם הוחרבו שני מבנים.

ההרס בגבעת אסף, הבוקר (הלל מאיר, סוכנות תצפית)

בגבעת אסף התנגדו למאבק פסיבי נגד ההרס, והבוקר הם מגיבים לפינוי. "תושבי גבעת אסף מוחים על מעשה העוול הנורא, של הרס בתי שלושת המשפחות המייסדות של גבעת אסף, הבוקר יום שני ג' ניסן תשע"ה. הבתים בהם התגוררו 28 נפשות נהרסו על ידי המנהל וכוחות הביטחון באיצטלה משפטית של "קרקעות פרטיות", כאשר למעשה מדובר בקרקעות מדינה שנגזלו על ידי השלטון הירדני בשנות השישים, אשר לא היתה לו זכות קניינית בארץ לפי דיני התורה ולהבדיל גם לפי המשפט הבינלאומי", אמרו הבוקר בישוב.

"מעשה ההרס חמור שבעתיים מאחר והקרקע נרכשה לפנים משורת הדין מאותם ערבים הרשומים בטאבו הירדני (אשר מעולם לא תבעו את המתיישבים), ומערכת המשפט של מדינת ישראל לא איפשרה למתיישבים לרשום את הקרקע על שמם. אנו קוראים לממשלת ישראל לתקן דרכיה, ולהשתמש בפתרונות המשפטיים המצויים בידה, כדוגמת חוק ההסדרה, על מנת לעצור את רכבת ההרס הדוהרת אל עמונה, עפרה, מצפה כרמים ומאות בתים נוספים במרכז בנימין. בתפילת עוד אבנך ונבנית, תושבי גבעת אסף".

בעקבות עתירה שהגיש ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו', לפני מעט פחות מארבעה חודשים הורו שופטי בג"ץ למדינה להחריב את שלוש המבנים הללו הממוקמים בחלקה מספר 4, זאת על אף שעליה ישנם טענות לרכישה בידי התושבים.

כוחות ההרס בכניסה לישוב גבעת אסף, הבוקר (סוכנות תצפית)

בבתים אלו התגוררו שלוש משפחות מוותיקי הישוב ולהן תשעה, שמונה וחמישה ילדים. השופטים קבעו בזמנו להחריב את המבנים עד לתאריך י' אדר, ככל הנראה בשל הבחירות לכנסת, נדחה מועד ההרס להיום.

בישוב מתגוררות למעלה מ-25 משפחות ולהן כמאה ילדים. בישוב פועלים בית כנסת וכולל הלכה, מעון פעוטות, משחקייה, מקווה גברים ומקווה נשים. מבחינה בטחונית, מהווה הישוב גבעת אסף 'שומר דרך' לעשרות אלפי תושבי בנימין והשומרון העוסקים את דרכם בכביש זה (60) מידי יום.

בדוברות המנהל האזרחי מסרו לקול היהודי: "בהתאם להחלטת בג"צ, ביצעו היום כוחות הביטחון הריסה של 3 מבנים בלתי חוקיים אשר נבנו ללא היתר בגבעת אסף. המבנים נהרסו לאחר שהושלם תהליך האכיפה. נציין כי ההריסה בוצעה לאחר שהתקיים תהליך הידברות לפינוי עצמאי של המבנים למול גורמי המועצה".

כוחות ההרס בכניסה לישוב גבעת אסף, הבוקר (סוכנות תצפית)

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד