בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל החריב מאחז על שם הנרצח

בנוסף, החרים צה"ל עמדת שמירה ותחנה שהוצבו במקום הפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד. כ-200 פעילים מחו על ההרס וחלקם אף נאזקו לעמוד על ידי שוטרים

  • כ"ב תמוז תשע"ה - 08:48 09/07/2015
גודל: א א א
הפינוי הלילה במלאכי שלום (בתיה קארו, סוכנות תצפית)
הפינוי הלילה במלאכי שלום (בתיה קארו, סוכנות תצפית)

סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר (חמישי) פשטו כוחות צה"ל ומשטרה על המאחז "מלאכי שלום" שהוקם במבוא שילה לאחר פיגוע הירי בו נרצח מלאכי רוזפנלד הי"ד באותו אזור.

עוד קודם לכן התקבל דיווח בקרב תושבי המקום כי שר הבטחון הורה לפנות ולהרוס הערב את המאחז החדש. כ-200 פעילים הגיעו למקום בכדי להאבק נגד ההרס.

נרשמו עימותים קלים בין המתיישבים לכוחות משטרה, שאף אזקו שני נערים שהגיעו למחות על הפינוי אל עמוד ברזל בתוך אחד המבנים, בכדי שאלו לא יתנגדו פיזית ויפריעו לפינוי המתרחש במקום. בנוסף, נמסר כי הכוחות פועלים באלימות.

הנערים אזוקים למבנה, ההרס הלילה (בתיה קארו, סוכנות תצפית)

"כוחות גדולים של צבא ומשטרה פינו הלילה את המתיישבים מהמאחז שהוקם במבוא שילה לזכרו של מלאכי שלום רוזנפלד הי"ד", מסר מאיר ברטלר, פעיל מרכזי במקום. המתיישבים מסרו כי ימשיכו להיאחז בשטח ויחזרו למקום, "זכותנו להמשיך את ההתיישבות בכל מקום ולא ניכנע להרס ולטרור".

כשעה קודם לכן הגיעו כוחות משטרה וצ"הל למקום הפיגוע בצומת גדעון שעל כביש אלון והחרימו את תחנת הסעה ועמדת השמירה שהוצבו במקום על ידי המתיישבים בכדי להגביר את תחושת הבטחון.

"בוגי יעלון עשה תאונת פגע וברח בהתיישבות ובביטחון המתיישבים", נמסר הבוקר ממזכירות הישוב כוכב השחר. "צרלנו שבזמן שאנו מתמודדים עם טרור מתמקד שר הביטחון בגיבוי ראש הממשלה דווקא בפגיעה באזרחי המדינה המתיישבים".

עמדת השמירה שהוצבה לצורך בטחון והוחרמה על ידי צה"ל והמשטרה (סוכנות תצפית)

"אמו של מלאכי, שרה, שלחה קודם לכן מכתב לראש הממשלהבנימין נתניהו בו ביןהיתר כתבה "אחרי שיצחקי (בנה הבכור) נהרג, המשכנו בגילנו המופלגוילדנו עוד שני בנים, נאחזנו בחיים. היום אני כבר לא יכולה ללדת אבל כאשר ביקרנו בהיאחזות הנחל הנטושה בנקודת ההתיישבות שהוקמה למחרת הרצח נקראתמלאכי שלום, על שם בני מלאכי, ועל שמו של שולי הר מלך, שנרצחו שניהםבטווח קילומטר מהמקום הזה התרגשתי באמת. הרגשתי שניתן ללדת ולהמשיך להצמיח חיים, הרגשתי שהנה שוב, אני יולדת יישוב". למרות בקשתה של שרה מנתניהו שיורה לבטל את פקודת ההרס, הורחב הלילה המאחז.

מחרימים את תחנת ההסעה ועמדת השמירה, הלילה (סוכנות תצפית)

הנערים נאזקים לעמוד על ידי שוטרים (בתיה קארו, סוכנות תצפית)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד