בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ראיון בלעדי: "רכז השב"כ הציע לי עסקה"

אלישע ירד, נגדו הוצא צו האוסר עליו ליצור קשר עם רשימה חסרת תקדים של 170 איש, מספר על השיחה הלא-שגרתית עם רכז השב"כ

  • אורי קירשנבום
  • י"ב טבת תשע"ז - 21:00 10/01/2017
גודל: א א א
אלישע ירד (אברהם שפירא)
אלישע ירד (אברהם שפירא)

למרות שהתרגלנו כבר לצווים הדרקוניים שמוציאים אלופי הפיקוד לפעילים ביו"ש, הצו שניתן השבוע לאלישע ירד הפתיע רבים שכן הוא חרג מכל פורפורציה שהכרנו עד היום.

בשיחה עם הקול היהודי אלישע מתאר שיחה מוזרה ומפתיעה שקיים איתו 'אביחי', רכז השב"כ באזור יצהר, שעה שנלקח לימ"ר ש"י לאחר קבלת הצו בפשיטה בגאולת ציון.

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

"כל השיחה היתה פחות או יותר על זה: 'אין בעיה, תתעסק ביישוב ארץ ישראל, תהיה בגאולת ציון ואני אפילו אעזור לך להניח את היתד הראשונה, אני אדאג שאף אחד לא יפריע לך אם תיישב את ארץ ישראל ותלמד תורה, רק אל תגיע להפגנות בצומת'", מספר אלישע.

הצו שקיבל אלישע

אלישע עמד במרכזה של סאגת "הקטין מיצהר" לאחר שמשפחתו הובילה מאבק ציבורי נרחב נגד צו מנהלי שניתן לו בשנה שעברה ולפיו עליו לשהות במעצר בית לילי מחוץ לביתו, אצל קרובי משפחה.

לדברי אלישע, 'אביחי' ניסה לרקום איתו 'דיל': "הוא ניסה לעשות איתי 'ביזנעס'. הוא ראה שלהלחם איתי עד הסוף לא ילך להם, לכן הוא אומר בא נעשה ביזנעס, אנחנו נוריד פרופיל ואתה מצדך תוריד פרופיל".

"הוא (אביחי) אמר לי שמעצר הבית הלילי זה בשביל שאני 'אזכור אותם' ושאני שלושה חודשים עכשיו בבחינה לראות ש'אני בסדר'". את השיחה עם 'אביחי' העביר אלישע כשהוא יושב שלוב זרועות ועיניו כלפי מטה.

כוחות הרס בגאולת ציון (הקול היהודי)

"ההצעות של השב"כ אולי מפתות אבל אנחנו לא הולכים על הצעות ותכתיבים של אנשים שהולכים נגד התורה", אומר אלישע. "ה' נתן את התורה, בתורה כתוב גם ליישב את ארץ ישראל וגם הרבה דברים אחרים".

אם יש לו הצעה שבאמת תועיל לגאולת ציון אז למה לא לשתף איתו פעולה?

"אנחנו לא כמו זמביש, מבחינתו המטרה היא כמה שיותר בתים. כשאתה מגיע לעולם הבא לא בודקים כמה בתים בנית וכמה בלוקים הנחת, אלא בסך הכל מה שעשית, כמה קידשת שם ה' בעולם. זה אותו עיקרון שרואים במאבקים על יישובים".

על איסור יצירת הקשר המופרך עם רשימה ארוכה כל כך של אנשים, אומר אלישע שהוא נועד "ליצור בידול חברתי. יש שם אנשים שאני לא מכיר בכלל. לוקחים את כל מי שאני אי פעם עשוי לפגוש ואוסרים עליי ליצור איתם קשר. השב"כ מנסה להכריח אותי לעבור על הצו".

אלישע מתייחס לפעילות השב"כ נגדו ונגד חבריו על רקע הפיגוע בארמון הנציב בו נרצחו ארבעה יהודים. "רואים במה השב"כ משקיע את הכוחות שלו. עוקבים אחריי יום-יום בגוש שילה. אם השב"כ היה משקיע את הכוחות שלו בטרור הערבי פיגועים כאלה לא היו יוצאים אל הפועל".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד