בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

30 אלף היתרי כניסה חדשים. הסוף לפיגועים?

הדרג המדיני במענה לטרור: להגדיל את מכסת הפועלים הערבים בעשרות אלפי פועלים

  • כ"ט שבט תשע"ו - 14:52 08/02/2016
גודל: א א א
פועלים ערבים. ארכיון (הקול היהודי)
פועלים ערבים. ארכיון (הקול היהודי)

מענה הולם לטרור? הקבינט המדיני-ביטחוני דן, ולפי "הארץ" אף אישר עקרונית תכנית להגדלת מספר הערבים אשר יקבלו היתרי עבודה בתחומי הקו הירוק בשלושים אלף עובדים, זאת למרות האינתיפאדה הערבית המשתוללת בישראל שהתעצמה בחודשים האחרונים.

לדברי גורמים כמו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ושר החינוך נפתלי בנט, מדובר בתכנית לבלימת הטרור. התכנית המתגבשת בשבועות האחרונים תגדיל את מספר הערבים שיורשו להיכנס לעבודה במרכז הארץ ובמקומות נוספים, בשליש.

כמובן, מדובר בעובדים שאושרו, שכן על פי הערכות קיימים עוד 30,000 ערבים הנכנסים ללא היתר, ומספר דומה של כאלו העובדים ביישובים ואזורי תעשייה ביהודה ושומרון.

בשנים האחרונות נמצא מספר ההיתרים שנותנת המדינה במגמת עלייה, ואף הוכפל בארבע השנים האחרונות, לאחר שהמדינה הורידה את הגיל לקבלת היתר עבודה ל-22. העלאת מספר בעלי ההיתר עשויה בנוסף לייתר או להקטין הבאת פועלים זרים בתחומים שונים, אותם יחליפו ערבים.

התוכנית הוצגה לאחרונה לקבינט על ידי האלוף יואב מרדכי ועל ידי שר הביטחון משה יעלון. כעת היא נמצאת בהליכי עבודה מתקדמים מול משרדי הממשלה, כדי להביאם לאישור הממשלה.

נפתלי בנט (ששון תירם)

|בנט חזק מול הטרור?

נפתלי בנט, שר החינוך, הביע תמיכה בתכנית שהוצגה בישיבת הממשלה עד למתן אישורים נוספים לכמאה אלף ערבים, מספר שמשלש את ההיתרים שקיימים כיום. לפני למעלה משנה, לאחר שראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, החליט להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים בעירו בעקבות המצב הביטחוני, תקף אותו נפתלי בנט, אז שר הכלכלה ואמר כי "צריך לדעת ש-99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל. יש מיעוט קטן מאד שפועל נגד".

"לכן, המדיניות של ממשלת ומדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים, יד מחבקת לנאמנים" הוסיף בנט. "את הקו התקיף בקבינט אני מוביל נגד המחבלים, אנחנו יוצאים ביממה הזו בשורת מאמצים חדשים לאור המצב הביטחוני. אך בזרוע השניה שלי כשר הכלכלה אני לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע, דבר כזה לא יקרה במדינת ישראל".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד